Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Integrare pe piața muncii prin IT

La Colegiului Economic „Partenie Cosma”

Integrare pe piața muncii prin IT

În 9 decembie 2013, în cadrul Colegiului Economic „Partenie Cosma” din Oradea s-a desfășurat activitatea „Integrare pe piața muncii prin IT”.

Această activitate a fost coordonată de profesor Melinda Coriteac și a avut ca principal scop, creșterea gradului de conștientizare privind importanța competențelor digitale în ceea ce privește perspectiva integrării pe piața muncii a elevilor Colegiului Economic „Partenie Cosma”.
Activitatea s-a desfășurat în cadrul proiectul - Social Media & Youth Learning for Employment, în colaborare cu Group of European Youth for Chalenge România. La activitate au fost invitați domnul Nagy Istvan,  profesor de informatică la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, doamna Adina Rada, manager Biztech Innovation și doamna Carmen Sasu, consultant resurse umane Romarketing. Din rândul profesorilor școlii au participat la activitate domnul director prof. Blage Virgil și doamnele profesoare Pap Mihaela și Chereji Angela.
Evenimentul a început cu discuții interactive, cu referire la meseriile pe care și le doresc elevii pe viitor, prin sublinierea importanței utilizării computerului și a competențelor digitale în orice domeniu. A avut loc și  prezentarea platformei LinkedIN. În continuare, domnul profesor Nagy Istvan a prezentat structura examenului ECDL - modulele care pot fi urmate în cadrul acestui examen, competențele necesare pentru a absolvi acest curs având ca finalitate obținerea certificatului ECDL, precum și prezentarea firmelor care recunosc aceste atestate.  Doamna Adina Rada (manager Biztech  Innovation) a prezentat oportunitățile, șansele și perspectivele tinerilor în funcție de abilitățile, aptitudinile și motivația fiecăruia. Aceasta a subliniat importanța depistării precoce a idealurilor și scopurilor în viață și implicit ghidarea activităților în acest sens. Concluzia a fost că, la vârsta de 17 ani prea puțini elevi au toate acestea bine stabilite. Tinerii au fost îndrumați ca, în căutarea unui job ideal, să se axeze pe hobby-uri, toate acestea pentru a ajunge „omul potrivit la locul potrivit” și pentru atingerea performanțelor de calitate la locul de muncă.
Doamna Carmen Sasu a lansat oferta de a consilia un grup de 15-25 de elevi și de a asigura platforma unui curs de dezvoltare personală și ajutor, în depistarea tuturor abilităților amintite anterior, exploatarea acestora și îndreptarea tinerilor spre domeniu ales. De asemenea, s-a subliniat faptul că, în perspectiva obținerii unui loc de muncă, un rol decisiv îl are pregătirea pentru interviul de angajare.
Evenimentul a continuat cu discursurile doamnelor profesoare Chereji Angela și Pap Mihaela, precum și a domnului director Blage Virgil care, în mod particularizat, au accentuat importanța dobândirii de abilități digitale încă din școală. S-a pus accent pe rolul social media în angajare și s-a discutat despre modul în care pot afecta cariera anumite  postări de pe facebook și alte site-uri de socializare.
Concluziile în urma acestui eveniment și discuțiile cu elevii, au arătat că scopul activității a fost realizat, ei reușind să conștientizeze importanța IT pentru viitor și nu numai, a abilităților dobândite încă din școală, privite în ansamblu. Câștigători au fost cu toții, iar proiecția acestei activități precum și eficiența ei se vor reflecta în viitorul fiecărui adolescent.
Prof. Melinda Coriteac

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:42:47 Ora de vară a Europei de Est