Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Rezultatele elevilor de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș

La sfârșitul semestrului I

Rezultatele elevilor de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș

Chiar dacă o vorbă din popor spune că Toamna se numără bobocii, acum, în plină iarnă, la sfârșitul semestrului I al acestui an școlar, dorim să facem cunoscute rezultatele elevilor de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” obținute prin participarea la diferite concursuri, competiții, întreceri sportive.

Prin strădania lor, a cadrelor didactice care îi pregătesc precum  și prin susținerea părinților acestor elevi, reușim să ducem mai departe cu cinste și onoare numele acestei instituții de învățământ.
Limba și literatura română
Evaluare în Educație – Lb. Română Etapa I
Locul I – 100 puncte - medalie de aur: Szilveszter Paul, clasa a II-a B, Pele Larisa, clasa a V-a A, Gabor Anamaria, clasa a VII-a C
Locul al II-lea – 99 puncte – medalie de argint: Irimie Daria, clasa a V-a
Locul al III-lea – 98 puncte – medalie de bronz:  Barna Eduard și Þig Dragoș, clasa a V-a A, Incer Maia, clasa a VI-a B și Podilă Teodora, clasa a VII-a C
Diplomă de merit județean (91 – 97 puncte): Degău Cristian, Nicoraș Andrei, Bara Ioan, clasa a II-a B;        Ciorna Elena, Fășie Raul, clasa a II-a C; Horge Teodora, clasa a III-a A; Știube Denis, Terebenț Roxana, Boldor Alexia, Chiroiu Patrick, clasa a III-a B; Roman Paul Romulus, clasa a IV-a B; Brad David, Brădău Florin, clasa a V-a A și Blaga Anemona, clasa a VI-a B
Olimpiada de Limbă, Comunicare și Literatura Română
Etapa locală, 25.01.2014; elevii calificați pentru Etapa județeană sunt: clasa a V-a: Pele Larisa,Țiț Dragoș, Barna Eduard; clasa a VI-a: Barna Maria, Laza Oana; clasa a VIII-a: Magda Georgia
Euclid Concurs Național de Română
Premiul I: Ciorna Elena, Fășie Raul, Hus Sorana, Pălcuțiu Angelina, Popa Mario și Zahan Iasmina, clasa a II-a C; Horge Teodora, clasa a III-a A; Roman Paul, clasa a IV-a B; Pavel Șerban, clasa a V-a B și Magda Georgia, clasa a VIII-a C.
Premiul al II - lea: Laboș Vlad, Licuriceanu Lucas, Pop Durina Alexandra și Tempelean Rebeca, clasa a II-a C; Bologan Darius, clasa a III-a A; Popa Alexandru, clasa a V-a B
Premiul al III - lea: Lazău Giulia, Mitran Casian, Mladin Alexandra, Pașcondea Ariadna, Boruț Anamaria, Borha Bianca și Roman Eduard, clasa a II-a C; Ardelean Mădălina, clasa a V-a C.
Mențiuni: Oraș Dalia, Oraș Daria și Dumea Giulia, clasa a II-a C; Szatmari Lara, Marge Andrei și Crăciun Vlad, clasa a V-a B; Kovacs Cezar, clasa a VII-a C.          
Comper – Comunicare, Etapa I
Premiul I:  91 - 100 puncte: CPA: Ardelean Dragoș, Pardea Teodora, Ionaș Alexandra; clasa I B: Brumă Natalia, Avram Oriana, Andrău David, Andrău Antonio, Vandici Patricia, Solonca Alexandra, Țiboc Luana, Sferle Ramona; clasa I A: Mortan Răzvan, Hora David, Truța Andrada, Vura Robert; clasa a II-a C: Oraș Dalia, Oraș Daria, Dumea Giulia, Licuriceanu Lucas, Lazău Giulia, Laboș Vlad, Roman Eduard, Tempelean Rebeca Maria, Boruț Anamaria; clasa a IV-a B: Videcs Anda, Roman Paul.
Premiul al II-lea (81 – 90 puncte): clasa I A: Buz Alexia, Matiu Oana, Tal Paul, Mortan George, Nicorici Luca, Lucuța Luca; clasa a II-a C: Borha Bianca, Ciorna Elena, Fășie Raul, Groza Romeo, Hus Sorana,
Macovei Alexandra, Mașcaș Mihai, Mitran Casian, Mladin Alexandra, Pălcuțiu Angelina, Pașcondea Ariadna, Popa Mario, Zahan Iasmina; clasa a IV-a B: Rostaș Miruna, Coste Raluca; clasa a VII-a C: Criste Henrieta Cristina, Podilă Teodora.
Premiul al III-lea (71 – 80 puncte): clasa I A: Banda Ana-Maria, Drițan Bogdan, Păcurar Damian; clasa a IV-a B: Olah Codruț, Zauner Gabriel; clasa a VII-a C: Bocoiu Andrada, Boroș Johanna, Szarvadi Beatrix.
Mențiune (60 – 70 puncte): clasa I B: Fărcuț Alexandru, Făt Raul, Kocsis Matia; clasa a VII-a C: Burtic Denisa, Gabor Anamaria, Hinț Marius; clasa a IV-a B: Tomescu Cristian.
Matematică
Lumina Math - etapa națională
Premiul I: Szilveszter Paul, clasa a II-a B; premiul al III-lea: Roman Paul, clasa a IV-a B
Mențiune: Brădău Florin, clasa a V-a A
Evaluare în Educație – Matematică, etapa I
Locul I (100 puncte) - medalie de aur: Pele Larisa, clasa a V-a A
Locul al II-lea (99 puncte) – medalie de argint: Szilveszter Paul, clasa a II-a B
Locul al III-lea (98 puncte) – medalie de bronz: Bara Maria, clasa a VI-a B
Diplomă de merit județean (91 – 97 puncte): Barna Eduard, Dragosin Thomas, clasa a V-a A; Blaga Anemona, clasa a VI-a B; Degău Cristian, Kiss Krisztian, Bara Ioan, clasa a II-a B
Simpozion Național „Gustă Știința”
Premiul I: Păcurar Robert, Pele Larisa, Irimie Daria, clasa a V-a A
Premiul al II-lea: Barna Eduard, Brădău Florin, clasa a V-a A
Premiul al III-lea: Babău Tudor, Brad David, clasa a V-a A
Euclid Concurs Național de Matematică
Premiul I: Roman Paul, clasa a IV-a B
Premiul al II-lea: Tiba Raluca, clasa a IV-a C
Premiul al III-lea: Boruț Andrei, clasa a IV-a C
Mențiune: Morar George, clasa a IV-a C
Comper – Mate 2000
Premiul I (91 - 100 puncte): CPA: Ciupa Andrei, Bonchiș Vlad, Ghenț Alexandru, Horvath Krisgtina; clasa I A: Mortan Răzvan, Truța Andrada, Buz Alexia, Matiu Oana, Tal Paul; clasa I B: Andrău David, Avram Oriana, Solonca Alexandra, Fele Raul, Vandici Patricia, Sferle Ramona, Þiboc Luana, Daria Jurca  
Premiul al II-lea (81 – 90 puncte): clasa I A: Duma Andrei, Hora David, Lucuța Luca, Mortan Răzvan, Nicorici Luca, Păcurar Damian, Drăgoi Bianca, Lingurar Valentin, Matei Rareș, Boloș Robert, Ciorna Raul, Drițan Bogdan, Gabor Anton; clasa  a IV-a B: Tomescu Cristian
Premiul al III-lea (71 – 80 puncte): clasa I A: Mada Alexandra, Banda Ana-Maria; clasa a IV-a B: Videcs Anda
Mențiune: clasa a IV-a B: Olah David Codrut, Roman Paul, Zauner Gabriel, Coste Raluca
Educație fizică
1.Turneu de handbal – fete, C.N. „Samuil Vulcan”, 04.10.2013 – locul I
2.Memorialul „Matei Francisc” - Concurs de triatlon Stadionul Municipal din Beiuș, 04.10.2013: Locul I: Boroș Erhard, cls.a VIII-a C, Dringo Mihai, cls.a VI-a C,  Varga Delia, cls.a VI-a C; Locul III: Robotin Codruț, Tal Paul; Locul IV:  Toc Georgiana, cls.a VI-a B, Șandor Raul, cls.a VI-a A; Locul V: Boldi Boancă Ionuț, cls.a V-a C.
3.Concursul de tetratlon, Stadionul Municipal din Beiuș, 11.10.2013:
Locul I: Dringo Mihai, cls. a VI-a C; Locul II: Boroș Erhard, cls. a VIII-a C
4.Memorialul „Popa-Bota Gheorghe” – Cros, parcul Mihai Eminescu, 25.10.2013
Locul I: Truță Giulia, cls. a IV-a A, Dringo Mihai, cls. a VI-a C; Locul II: Tirla Răzvan, cls. a II-a B
Locul III: Varga Delia, cls. a VI-a C; Locul IV: Mladoniczky Bettina, SM; Locul V: Boldi Analia, cls. a VI-a C; Locul VI: Toc Georgiana, cls. a VI-a B, Atudorei Olivia, cls. a VI-a C
5.Olimpiada Națională a Sportului Școlar – Cros, Pădurea Delani, 15.11.2013
Locul I: Varga Delia, cls. a VI-a C,  Șandor Raul, cls. a VI-a A
6.Olimpiada Națională a Sportului Școlar, proba șah, Liceul Vocațional  Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș, 17.01.2014 Mențiune: Ciorna Teodora, cls. a V-a A
7.Concurs Internațional de Karate, Brașov: Locul I: Popa Mario, cls. a II-a C – centura albastră;
Locul II: Oraș Rareș, cls. a IV-a C – centura albastră
8.Muzica înseamnă viață, Remetea , 20 decembrie 2013, spectacol caritabil
Locul I, secțiunea dans modern: Horge Teodora, Iga Viviana, Ardelean Ioana
Educație muzicală
Ansamblul „Cununița”
Premiul I în cadrul Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda” organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Era Shopping Park Oradea, Consiliul Județean Bihor, Asociația Femeilor Ortodoxe Române din Episcopia Oradea, Palatul Copiilor și Elevilor Oradea
Diplomă de excelență în cadrul Festivalului tradițiilor și obiceiurilor de Crăciun și Anul Nou – Roșia 2013
Muzica înseamnă viață, Remetea , 20 decembrie 2013, spectacol caritabil
Locul I, secțiunea colinde: Burescu Tania, clasa a VI-a C
Educație plastică
Lumea imaginară a cărților – concurs, etapa județeană, Oradea
Premiu special: Bara Maria, cls. a VI-a B; Premiul I: Incer Maia, clasa a VI-a B; Premiul al II-lea: Hinț Marius, cls. a VII-a C; Premiul al III-lea: Criste Henrieta Cristina cls. a VII-a C
Always green, always blue – concurs internațional, Polonia – diplomă de participare
Micul artist – concurs de creație, Galați, ediția a V-a
Premiul I: Horvath Diana, clasa a V-a C
Natura inspiră și dăruiește – concurs internațional, Galați, ediția a VIII-a
Mențiune: Horvath Diana, clasa a V-a C
Eurojunior
Mențiune: Macovei Alexandra, Mladin Alexandra, clasa a II-a C
Biologie
Premiul al III-lea: Concurs județean – Un măr pe zi – o viață  sănătoasă - etapa zonală
Urăm tuturor, elevi și cadre didactice, vacanță plăcută, iar pentru viitor multă putere de muncă!
Director,
prof. Cioloș Adina Ionela

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:08:29 Ora standard a Europei de Est