Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Vacanța intersemestrială, un prilej de meditație, de cugetare

Întrebăm și ne întrebăm: Oare de ce?

Vacanța intersemestrială, un prilej de meditație, de cugetare

Curând începe semestrul al II-lea. Ne apropiem de punctul culminant al unui an școlar pentru elevii din clasa a XII-a, de bacalaureat.

Semestrul II ne întâmpină cu simularea de bacalaureat anunțată în martie, moment al adevărului.
Elevilor conștiincioși li se vor confirma rezultatele pozitive ale efortului depus pe parcursul atâtor ani, iar în paralel, nepăsarea unor elevi față de sârguința profesorilor se va reflecta în notele obținute.
 Va fi un moment în care pentru unii se va declanșa panica incapacității de a recupera zecile, miile de ore pierdute și nealocate studiului; pentru unii elevi momentul va însemna conștientizarea nivelului propriu de pregătire și automotivare spre o mai bună aprofundare a noțiunilor care urmează a fi evaluate la bacalaureat. Pentru alții rezultatele pe care le vor obține, probabil, îi vor adânci și mai mult în necunoaștere, pe fondul nepăsării, crezând că niciun efort nu îi va mai salva din situația în care se află.
Este trist să vezi că mulți tineri își pierd încrederea în sine, că refuză să schimbe ceva în atitudinea lor de delăsare, că nu-și doresc mai mult de la viață și că nu pun preț pe sănătatea lor mintală și fizică, pe potențialul de care dispun…
Realizez că sunt mulți astfel de tineri care, deși au fost înzestrați cu potențial intelectual, alegerea unor „modele” nu tocmai demne de urmat, îi conduc spre nereușite, spre eșec.
Răsfoiesc în memorie filele nescrise ale romanului vieții mele și parcă ieri eram și eu în situația liceanului în prag de absolvire. Privind în urmă, acum gândesc că a meritat tot efortul depus pe parcursul atâtor ani și îmi doresc ca mulți tineri să aibă convingerea că doar prin muncă vor putea răzbi în viață, doar prin muncă și seriozitate se vor putea autodepăși și prin perseverență își vor putea recompensa părinții pentru toate sacrificiile făcute. În final, toți  părinții aspiră la un viitor mai bun pentru copiii lor, la un viitor mai bun decât prezentul pe care îl trăiesc ei înșiși.
Îmi doresc ca mulți tineri să mai gândească la fel, să dorească să se autodepășească.
Oare de ce toți copiii, când sunt mici, doresc profesii nobile ca cele de medic, profesor, aviator, salvator…., iar pe măsura înaintării lor în vârstă se mulțumesc doar cu ideea de a-și câștiga existența cât mai ușor, chiar dacă nu într-un mod întocmai cinstit?
Oare de ce se diminuează sau dispare interesul părintelui față de pregătirea de bază a propriului copil odată cu înaintarea în vârstă a acestuia? Dacă în clasele primare, părinții se remarcă a fi atât de interesați de evoluția copilului în calitate de elev, în clasele terminale ale liceului dezinteresul părintelui este vizibil prin absenteismul repetat și lipsa de implicare în controlul asupra propriului copil.
Și îmi pun o ultimă întrebare: oare câți părinți conștientizează că bunul cel mai de preț este propriul copil și nu bunul material?
În concluzie, pentru reușita copilului, părintele ar trebui să se implice în orientarea tânărului la fel ca în primii ani de școală.
Prof. Coste Diana Monica
Colegiul Tehnic „Unirea” Ștei

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:02:56 Ora standard a Europei de Est