Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Senatul universitar s-a reunit în prima ședință din 2014

Luni,

Senatul universitar s-a reunit în prima ședință din 2014

Comisia de Relații Internaționale și Interne ne informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 ianuarie 2014.

Reunit în prima sa ședință din 2014, legislativul universitar a dezbătut luni (27 ianuarie 2014), într-o ședință de aproape patru ore, o problematică diversă, de la actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare a Universității din Oradea și Programul managerial de control intern, la înființarea de noi programe de studii, aprobarea unor tarife pentru diferite prestații și servicii ori alegerile parțiale pentru consiliile unor facultăți. Unele documente aflate pe ordinea de zi – Metodologia organizării și desfășurării concursului de admitere 2014 (studii universitare de licență și master), Metodologia de desemnare a membrilor Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat, Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studiu, Norme și normative de muncă la Departamentul de Relații Internaționale – au fost amânate pentru o mai viguroasă fundamentare sau, după caz, restructurări, reformulări, completări, armonizarea cu alte reglementări ș.a. Înserăm în cele ce urmează câteva dintre aspectele de interes mai larg.
O prioritate – comunicarea mai eficientă cu corpul academic
Din dorința de a diversifica și dezvolta comunicarea cu corpul academic, Senatul Universității din Oradea va invita, prin rotație, la ședințele sale, reprezentanți ai facultăților. Acest dialog instituționalizat i-a avut în prim plan pe prof. univ. dr. Aurora Mancia, decan al Facultății de Construcții și Arhitectură, și prof. univ. dr. Gheorghe Ionescu, de la aceeași facultate. „Inițiativa vizează, după cum preciza prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale a Senatului, promovarea transparenței și valorificarea capitalului de experiență de care dispun cadrele didactice invitate, mizându-se pe implicarea cât mai activă și responsabilă a fiecăruia în interesul comunității academice”. Dialogul invitaților cu rectorul universității, președintele Senatului, cu membri ai legislativului universitar, observațiile, sugestiile și solicitările exprese formulate în acest cadru legitimează demersul Biroului Permanent al Senatului.
Diplome de merit
Președintele Senatului Universității din Oradea, prof. univ. dr. Sorin Curilă și rectorul instituției, prof. univ. dr. Constantin Bungău, au înmânat luni diplome de merit pentru activitatea academică și de cercetare în domeniul pe care-l reprezintă următoarelor cadre didactice: prof. univ. dr. Alexandru Ilieș (geografie), prof. univ. dr. Adrian Hatos (sociologie), prof. univ. dr. Florian Bodog (medicină), prof. univ. dr. Gheorghe Sorin Gal (matematică), conf. univ. dr. Florin Ciobanu (filologie), conf. univ. dr. Loredana Gabriela Marcu (fizică) și conf. univ. dr. Liviu Chioncel (fizică).
Cursuri la centrul de limbi moderne
Centrul de Limbi Moderne din cadrul Facultății de Litere organizează cursuri cu o durată de două luni, pe nivele de studiu, pentru limbile engleză, germană, franceză, spaniolă, italiană și română. Taxa de școlarizare diferă în raport cu nivelul de studiu pentru care a optat cursantul și mărimea grupei. Astfel, pentru cursul general de limbă organizat în grupe de 4-7 persoane, se va achita 578 lei/persoană, iar în cele de 8-12 cursanți, 510 lei/persoană. În cazul cursurilor de limbaje de specialitate, taxa este de 646 lei/persoană în grupele de 4-7 cursanți, respectiv de 578 de lei/ cursant în grupele formate din 8-12 persoane.
Program postuniversitar de formare psihopedagogică
În perioada 3 - 21 februarie 2014, Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic organizează înscrieri pentru Programul postuniversitar de formare psihopedagogică, nivel II (master), semestrul II al anului de învățământ în curs. Absolvirea acestuia facilitează susținerea activității didactice la nivel de liceu. Acest nivel al programului poate fi urmat doar de cei care au absolvit modulul I (absolvenți de licență), care pot preda numai la gimnaziu.
Noi programe de studii universitare de licență
Senatul Universității din Oradea a aprobat depunerea de către Departamentul Arte Vizuale a dosarului în vederea autorizării provizorii pentru programul de studii Arte Plastice – Grafică, specializare căutată pe piața forței de muncă. Menționăm că din oferta acestui departament au fost desființate două programe de studii: Pedagogia artei, respectiv Conservare și restaurare.
Facultatea de Geografie, Turism și Sport propune două noi programe de studii universitare de licență: Sport și performanță motrică, respectiv Știința Mediului. Primul răspunde solicitărilor celor interesați prioritar de profesiunea de antrenor sau profesor antrenor. Cel de-al doilea va înlocui programul existent acreditat, Geografia mediului, urmând a fi realizat în comun cu departamentele de Biologie, Fizică și Chimie din cadrul Facultății de Științe.
Buget pentru tipărirea revistelor
Senatul Universității din Oradea a aprobat propunerea prorectorului Sorin Șipoș, formulată în temeiul unei recomandări ARACIS, de a aloca fonduri pentru tipărirea revistelor indexate în două baze de date internaționale, publicații care nu dispun de mijloace financiare asigurate din alte surse. Prezent la ședința Senatului, rectorul Constantin Bungău a precizat că instituția universitară orădeană are 15 reviste: una inclusă în bazele de date ISI, două în bazele SCOPUS, iar celelalte în baze de date internaționale pe domeniu, recunoscute de către Consiliul național de atestare a titlurilor, diplomelor și certificatelor universitare (CNATCU).
150 lei/zi pentru acțiuni publicitare
Instituțiile bancare, societățile comerciale, alte entități care vor susține acțiuni publicitare – altele decât afișajul – în interes propriu, în Universitatea din Oradea, vor achita de-acum o taxă de 150 de lei/zi. Sunt exceptate cele care sunt incluse ca parteneri în susținerea unor manifestări științifice, cultural-educative, sportive etc., derulate sub egida Universității din Oradea.
Terenurile de tenis vă așteaptă!
Senatul universitar a aprobat tarife de închiriere a terenurilor de tenis, aflate în patrimoniul instituției, pentru perioada în care sunt acoperite cu balon de protecție. Astfel, de luni până vineri inclusiv, cei interesați vor achita câte 30 de lei/oră în următoarele intervale: de la ora 8 până la ora 13, respectiv între orele 22-24. Tariful perceput va fi dublu (60 de lei/oră) pentru segmentul orar 20-22. Sâmbăta și duminica, tariful aprobat este de 50 de lei/oră.
Baza didactică „Gaudeamus” din Stâna de Vale își ajustează tarifele
Baza didactică și de cercetare „Gaudeamus” din Stâna de Vale va percepe 30 de lei/pat/zi pentru cazare în lunile mai, iunie, iulie, august, septembrie, respectiv 40 de lei/pat/zi în celelalte perioade ale anului. În pachetul de servicii, pentru un meniu cu trei mese nota de plată se va ridica la 35 de lei/zi, respectiv 25 de lei/zi pentru studenți și cadre didactice care desfășoară activități cuprinse în planul de învățământ. Aceștia pot beneficia de reduceri de până la 30% și la cazare, facilitate care stă și la îndemâna altor grupuri organizate de minimum 30 de persoane, cu trei nopți de cazare în sejur.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:19:51 Ora de vară a Europei de Est