Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Am mare încredere în voi!”

O adolescență fără violență!

„Am mare încredere în voi!”

Ieri (30 ianuarie 2014), de Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală, doamna deputat Florica Cherecheș, membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților, a organizat cea de-a II-a ediție a Marșului pentru prevenirea fenomenului de violență în școală, intitulat „O adolescență fără violență”.

Evenimentul a fost marcat în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și cu participarea a circa 500-600 de elevi și profesori din 18 licee orădene: colegiile naționale „Emanuil Gojdu”, „Mihai Eminescu” și „Iosif Vulcan”, Colegiul Economic „Partenie Cosma”. liceele teoretice „Lucian Blaga”, „Onisifor Ghibu”, „Aurel Lazăr” și „Ady Endre”, colegiile tehnice „Mihai Viteazul”, „Traian Vuia”, „Andrei Șaguna”, „Constantin Brâncuși” și „Transilvania”, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”, Liceul de Arte, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Liceul Teologic Penticostal „Betel” și Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”.
Marșul s-a desfășurat pe strada Republicii, în zona pietonală și s-a încheiat cu o reuniune a participanților în sala Teatrului „Regina Maria”. Tinerii au „mărșăluit” pașnic, fără zgomot (fără scandări), doar purtând pancarte, bannere, afișe și baloane.
De pe scena Teatrului, doamna deputat Florica Cherecheș le-a vorbit tinerilor despre  semnificația Zilei Internaționale pentru Nonviolență în Școală, rugându-i să învețe, să deprindă arta stăpânirii de sine, deoarece cei puternici sunt cei care știu să se comporte altfel, fără a apela la violență”.
Reprezentantul ISJ Bihor, dna inspector școlar Elena Moțoc-Chivari a transmis mesajul instituției: un „NU” hotărât actelor de violență în școală și în afara ei.
Inspectorul-șef, dl chestor de poliție dr. Liviu Popa a mărturisit deschis: „Eu aș vrea să vă asigur de un singur lucru: Sunt prezent astăzi aici pentru că am mare încredere în tineri. Pentru că am mare încredere în voi”. Referindu-se la volumului „Alegerea mea - eseuri antiviolență”, editat anul trecut, dl chestor s-a arătat impresionat de maturitatea tinerilor care au publicat eseuri în acea carte, „de perspectiva din care priviți voi lucrurile, pe care noi, cei care trecem prin viață după mulți ani, tindem să le dăm o notă mult mai complexă decât este în realitate”... Dl chestor și-a încheiat mesajul la fel de optimist și încrezător: „Am mare încredere în voi. Voi trebuie să aveți mare încredere în voi. Și vă asigur că totul va fi OK! Baftă în toate!”  
Cunoscută și îndrăgită de toți tinerii, doamna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș le-a mulțumit tinerilor prezenți într-un număr atât de mare. „Doresc să vă mulțumesc pentru că ne susțineți, că de fiecare dată sunteți alături de noi, că dați curs invitațiilor noastre… Așa după cum spunem la întâlnirile cu voi, prin educație, cultură și prin socializare, comportamentul uman poate fi modificat, iar unele tendințe agresive ale noastre pot fi transformate în curaj și competiție, așa cum este și cea de astăzi”, a mai spus dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș.
Momentele artistice ale evenimentului
Pentru început am urmărit două scenete, prezentate în cadrul concursului „Școala fără violență”, ediția din 2013; elevii de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” (Raul Rad, Cristina Urdea, Viski Melinda, Antonio Gherlea, Alexandra Murg, Flavia Nica, Claudia Burlo, Antonia Pascu, Patrin Petroian, Puskas Gavril, Ambra Silaghi și Denis Stepan, coordonați de doamnele prof. Alice Scarlat și Mihaela Pap, și cu concursul dnei Lung Ibolya) au prezentat sceneta „Melinda”, sub sloganul „Fii inteligent! Nu gândi cu pumnul!”
Iar elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (Csiki Norbert, Halasz Gabriela, Nicu Iacob, Maria Stoica, Corina Ghergheleș, Paul Băican, George Roșca și Ancuța Þirtea, coordonați de dnele prof. Monica Teodora Runcanu și Simona Ardelean – director adjunct) au prezentat sceneta „În avionul”.
În continuare, două eleve ne-au spicuit din eseurile lor prezentate în paginile volumului „Alegerea mea - eseuri antiviolență”, coordonat de dna Ioana Indrieș și prof. Carmen Tripe. Este vorba de eleva lăzăristă Alexandra Tuduc (eleva dnelor prof. Luminița Vînturache și Rodica Þurcaș) și de Tatiana Breahna, elevă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, coordonată de dna prof. Carmen Tripe.
Mini recitalul de muzică populară și muzică ușoară a fost susținut de eleva Dana Jurjuț de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, și de Natalia Selegean, inspector principal de poliție și finalistă a concursului X-Factor.
Să mai spunem că datorită succesului de care s-au bucurat cele două ediții ale acestui eveniment, doamna deputat Florica Cherecheș dorește să propună Ministerului Educației Naționale includerea acestei manifestări în Planul național de activități extracurriculare.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Am mare încredere în voi!”

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:55:42 Ora de vară a Europei de Est