Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16

Cronica unui spectacol de teatru școlar

„Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16

Joi, 30 ianuarie 2014, la Școala Gimnazială Nr.16 - Oradea, a avut loc spectacolul de teatru școlar „Neguțătorul de ochelari”, după schița cu același nume de Tudor Arghezi.

În trupa „Micul Actor”- mereu înnoită - avem elevi din clasele a V-a A, a VI-a A, a VII-a A, harnici și inimoși. Dintre aceștia de menționat sunt: Demian Bastian, Vinter Andrada, Cherhat Timotei, Martin Patrisia, Tirpe Alexandra, Bat Raisa, Rațiu Carla, Ciuca Alexa, Zgîrd Carina, Pugna Elisei, Sabău Cristina, Matei Sergiu, care au interpretat rolurile piesei, cât și figuranții.
În magazinul de optică „La trei ochelari” se prezintă niște clienți ciudați care produc felurite încurcături. Vânzătorii sunt foarte nedumeriți, opticianul, dna Ferdy (reclamanta), Franț (un servitor), toți încearcă să reglementeze situația, dar sunt multe momente de confuzie a obiectelor de optică, din neștiință sau din superficialitate, ceea ce duce la comicul atât de gustat și de apreciat de spectatori, colegi ai elevilor-actori. În situația în care se confundă numărul ochelarilor cu numărul pantofilor, cu numărul casei sau cu numărul de înmatriculare al mijlocului de transport nu se poate să nu dai în râs. E necesar să știi ce este și la ce folosește oricare dintre aparatele: microscop, telescop, periscop și în niciun caz să nu le confunzi cu un episcop, sau că între instrumentele de măsură: pluviometru, barometru, densimetru, termometru nu-și are loc un taximetru.
Binoclul buclucaș, datorită căruia se face reclamația către optician, se pare că și-ar găsi niște utilizări practice, deoarece prezintă imaginile răsturnate și derularea acțiunilor în sens invers. În imaginația clienților necunoscători acesta ar putea evita unele catastrofe sau efecte de invazie a gândacilor, nepunând  la socoteală și cauzalitatea. Din aproape în aproape, se ajunge, prin analogie, la instrumente și aparate imaginare ca grasometru sau grasoscop, care au mare căutare. Clientul care a venit pentru a cumpăra ochelari e din ce în ce mai încurcat, aflând că numărul ochelarilor poate crește din an în an, ceea ce nu se observă la numărul casei sau la numărul de înmatriculare al mijlocului de transport. În final se clarifică o cauză esențială a neînțelegerilor generale, toată lumea este în deplină armonie.
Fragmentele muzicale au creat o ambianță potrivită temei, introducându-ne în lumea imaginară, iar mai apoi deconectându-ne de la aceasta. Atmosfera în timpul reprezentației s-a menținut deosebită, se observă că avem un public format din elevi bine educați în această direcție, public deja format, care apreciază teatrul, urmărind atent fiecare replică.
Aplicarea proiectului educativ școlar județean „Micul Actor”, cultural-artistic și literar, are deja un precedent și o continuitate de trei ani în școala noastră, interesul elevilor pentru acest domeniu nu poate decât să ne bucure. În trupă sunt implicați elevi din clase diferite, care au simț artistic și multe idei originale, voință și talent, dorință de a lucra în echipă, sunt receptivi la nou, ei asimilează ușor îmbinarea comunicării verbale cu a celei nonverbale, adaptată la text. Ei dau viață personajelor întâlnite în textul literar studiat. Cu multă determinare și implicare își confecționează din timp recuzita și decorurile potrivite pentru spectacol. Profesorii coordonatori, prof. Furtos Daniela, îndrumători, prof. Fărcuț Oana, direcțiunea, prof. Burcă Smaranda, profesorii din catedra de limba română, cei din catedra de arte și diriginții acestor elevi nu pot decât să se declare pe deplin mulțumiți de rezultatele unei activități rodnice. În urma multor exerciții de lectură pe roluri, de dramatizare, a activităților de confecționare de recuzită și decoruri, comunicarea este susținută de multiple achiziții de acest fel.
Printre altele, recenta reprezentație a transmis un mesaj, care a fost receptat: e necesar ca elevii să învețe temeinic. Interesul elevilor și al adulților față de actul cultural de acest tip constatăm că se menține în creștere, ceea ce ne dă un imbold pentru a ne continua activitatea în cadrul Trupei de teatru școlar a școlii noastre.
Prof. Furtos Daniela
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:22:03 Ora de vară a Europei de Est