Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Adrian Curaj a prezentat Strategia Națională de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, cu elemente de specializare inteligentă

Miercuri, în Aula Magna

Adrian Curaj a prezentat Strategia Națională de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, cu elemente de specializare inteligentă

Dl prof. univ. dr. Adrian Curaj, directorul general al Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), a fost miercuri (5 februarie 2014) oaspetele universitarilor orădeni.

Pentru marele public trebuie să spunem cine este și ce face UEFISCDI?
Răspunsul în aflăm chiar de pe site-ul agenției.
„Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) este o instituție publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Educației Naționale (MEN), iar funcțional consiliilor consultative ale MEN cu atribuții în domeniul învățământului superior, cercetării științifice, dezvoltării și inovării. Asigurăm activitatea executivă a Consiliului Național de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior (CNSPIS), Consiliului Național al Cercetării Științifice (CNCS), Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS),  Consiliului Național al Bibliotecilor Universitare (CNBU), Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), inclusiv activitățile de alocare a resurselor financiare de la bugetul de stat și din alte venituri, precum și desfășurarea altor activități privind implementarea în sistem descentralizat a politicilor și programelor MEN privind învățământul superior, cercetarea, dezvoltarea și inovarea;
Coordonam, sub îndrumarea științifică a consiliilor CNCS și CCCDI, programe din cadrul Planului National pentru Cercetare, Dezvoltare si Inovare (PNCDI II).
Realizăm și implementăm proiecte de dezvoltare institutionala si de sistem, referitoare la învățământul superior, cercetare, dezvoltare și inovare, cu finanțare națională și internațională, cu avizul MEN.
Oferim consultanță și asistență tehnică pentru elaborarea și conducerea de proiecte la programele interne și internaționale de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și stimulare a inovării”.
Cine este dl prof. univ. dr. Adrian Curaj?
Directorul general al Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării  (UEFISCDI) este profesor universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica din București.
Miercuri, în Aula Magna a Universității din Oradea, domnia sa ne-a prezentat Strategia Națională de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, cu elemente de specializare inteligentă.
„Rata de succes a proiectelor din România este mult sub cea din mediul internațional”
Pentru început, directorul general s-a referit la agenția pe care o conduce, fiind convins de „forța instituțiilor”; șeful agenției a vorbit despre proiectele de parteneriat, despre transparență și despre „chinurile facerii”…
„Elementul care ar putea debloca, pur și simplu, energii fantastice ar fi o autonomie reală a școlii românești, a universităților românești”. Cu sinceritate și curaj, directorul UEFISCDI a pus punctul pe i arătând că „Rata de succes a proiectelor din România este mult sub cea din mediul internațional, câștigă unu din șase sau unu din șapte; pierdem cinci proiecte câștigăm unu, scriem multe, încercăm să ne asociem cu cei mai buni, cei mai puternici, pentru a avea succes!”
În cadrul conferinței, domnia sa a subliniat importanța ecosistemului de inovare în cercetare și dezvoltare, antreprenoriat și excelență; privit cu lupa, într-o regiune micuță, acest ecosistem cuprinde firme și universități, actori diverși, mai mari sau mai mici, care au proiecte de cercetare, au legături în afară, excelente, exportă, dar nu colaborează deloc între ele, nu se cunosc, pur și simplu, iar  directorul se întreabă: „Ce-ar însemna să-i faci să lucreze și între ei?”
Referindu-se la fondurile care pot fi accesate prin proiectele europene, dl profesor constată că „Dacă am avea posibilitatea să accesăm mai ușor niște fonduri de risc, poate că mai mulți dintre noi și-ar pune ideile în practică și mă gândesc la tinerii din jurul nostru”.
Credibilitatea și masa critică
„Îmi propun orice, dar dacă din ce mi-am propus nu mă țin de niciun fel de cuvânt, atunci chiar nu pot să obțin nimic. Ne lipsește masa critică. Dacă nu avem masă critică, povestim ce vrem noi, că suntem buni, frumoși, puternici, schimbăm lumea. N-avem masă critică. Vin tinerii lângă noi, construiesc, dar nu-i mobilizăm, nu-i mișcăm unde trebuie, nu admitem ce trebuie… Deci n-avem masă critică”.
Aflăm apoi că pentru anul 2020, România și-a propus 2 % investiții, 1 la sută public, 1 la sută privat pentru cercetare.
Evaluând condițiile geografice favorabile de care dispunem (Dunărea și Marea Neagră) și unele realizările importante, fie și numai centrala nucleară de la Cernavodă și centrala de la Turnu Măgurele, dl prof. Adrian Curaj avea să sublinieze faptul că strategic vorbind România este un lider regional și poate deveni chiar mondial, dar ceva nu funcționează, undeva există un blocaj și pentru a ieși din acest impas trebuie identificate prioritățile și politicile corespunzătoare.
Ovidiu Dan   

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 05:16:43 Ora de vară a Europei de Est