Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Ieri, la Școala Internațională Agora:

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Marți, 11 februarie 2014, la Școala Internațională Agora din Oradea a fost marcată „Ziua Siguranței pe Internet”; la final, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Evenimentul (Micuțul netățean”) a fost pus la cale de Ioana Dzițac și Cătălina Ionescu, în „complicitate” cu patru colegi de clasă, Ioana și Cătălina fiind autorii unei cărți și ai unui joc didactic pe care le-au lansat și „testat” cu acest prilej. Cartea lor, intitulată „Colorăm, învățăm și ne jucăm”, a fost prezentată de Ioana în PowerPoint, printr-o activitate interactivă; fiecare din cele 34 de desene realizate de Cătălina au fost analizate și interpretate pentru a se extrage „rădăcina pătrată” a mesajului privind punctele tari și punctele slabe ale navigării pe Internet sau cum spun autorii cărții: Așa DA! Așa NU!
Este de remarcat puterea de „seducție” a Ioanei în captarea atenției și mânuirea cu diplomație a dialogului. Copiii, cu vârsta cuprinsă între 6 și 9 ani, s-au lăsat vrăjiți și cuceriți, pur și simplu, de zâmbetul, blândețea și drăgălășenia Ioanei, care i-a activat, dar i-a și apreciat prompt pe fiecare, stimulându-i, dându-le aripi, desființând orice barieră de comunicare și vârstă.
Internet Așa DA - Așa NU
În partea a II-a, colorând imaginile din cartea lansată și jucându-se cu jocul didactic Internet Așa DA - Așa NU”, au fost fixate informațiile vehiculate în prima parte, legate de oportunitățile și pericolele utilizării Internetului. Desfășurat pe grupe, jocul i-a antrenat și pe ceilalți colegi gojdiști ai Ioanei și Cătălinei: Ciprian Ceian, Horea Deaconescu, Ioana Bondoc și Claudia Bot, care au avut rolul de a supraveghea, coordona și superviza jocul. Din spatele clasei, activitatea a fost „monitorizată” de învățătoarele claselor, doamnele profesor Alina Popa și Maria Agape, precum și de profesorul de engleză, dl Gabriel Vîlcu. Din privirile și reacțiile de aprobare și apreciere pe care le-am citit pe chipurile lor și din gesturile exprimate involuntar, am dedus reușita activității („Micuțul netățean”) și satisfacția pe care ți-o dă lucrul bine făcut.
La final, autorii cărții și jocului didactic, Ioana și Cătălina, au împărțit diplome tuturor protagoniștilor și participanților.
Și așa după cum spunem în deschiderea articolului, la sfârșitul activității, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas, de micii netățeni: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”
Gestul Alexiei la „lipiciul” Ioanei
Nu putem să trecem cu vederea gestul de sinceritate maximă al unei fetițe care a „taxat” drăgălășenia și „lipiciul” Ioanei, după cum aveam să aflăm chiar de la Ioana: „Într-un moment de răgaz, Alexia, micuța blondină, a venit la mine, m-a tras de mânecă și mi-a spus că are să îmi dea ceva: îmi făcuse un desen cu o inimioară, numele meu și o natură plăcută ca și chipul ei angelic. Cu adevărat, gestul ei m-a impresionat”, recunoaște Ioana.
Ovidiu Dan
Foto: Ciprian Ceian și Ovidiu Dan
 
În sinteză, 13 reguli de utilizare a Internetului
1.Păstrați un dialog permanent cu părinții despre folosirea Internetului;
2.Nu stabiliți întâlniri cu persoane pe care le cunoașteți doar de pe Internet;
3.Nu accesați site-uri interzise;
4.Nu spuneți nimănui nici o parolă, în afara părinților;
5.Nu deschideți atașamente ale mesajelor provenite de la necunoscuți;
6.Nu oferiți informații personale pe site-urile pe care le accesați;
7.Nu folosiți date de identificare false pentru a agresa pe cineva pe Internet;
8.Nu credeți în tot ceea ce citiți sau vedeți pe Internet; verificați informațiile;
9.Folosiți un antivirus pentru protecția calculatorului vostru;
10.Atenție la ce downloadați gratuit;
11.Evitați dependența de jocurile de pe Internet. Dăunează sănătății!
12.Respectă-i pe cei cu care comunici pe Internet!
13.Și…nu uita! Bucură-te de anii copilăriei, jucându-te și în aer liber, plimbându-te, făcând sport…(Ioana)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:34:10 Ora standard a Europei de Est