Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Ieri, la Școala Internațională Agora:

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Marți, 11 februarie 2014, la Școala Internațională Agora din Oradea a fost marcată „Ziua Siguranței pe Internet”; la final, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Evenimentul (Micuțul netățean”) a fost pus la cale de Ioana Dzițac și Cătălina Ionescu, în „complicitate” cu patru colegi de clasă, Ioana și Cătălina fiind autorii unei cărți și ai unui joc didactic pe care le-au lansat și „testat” cu acest prilej. Cartea lor, intitulată „Colorăm, învățăm și ne jucăm”, a fost prezentată de Ioana în PowerPoint, printr-o activitate interactivă; fiecare din cele 34 de desene realizate de Cătălina au fost analizate și interpretate pentru a se extrage „rădăcina pătrată” a mesajului privind punctele tari și punctele slabe ale navigării pe Internet sau cum spun autorii cărții: Așa DA! Așa NU!
Este de remarcat puterea de „seducție” a Ioanei în captarea atenției și mânuirea cu diplomație a dialogului. Copiii, cu vârsta cuprinsă între 6 și 9 ani, s-au lăsat vrăjiți și cuceriți, pur și simplu, de zâmbetul, blândețea și drăgălășenia Ioanei, care i-a activat, dar i-a și apreciat prompt pe fiecare, stimulându-i, dându-le aripi, desființând orice barieră de comunicare și vârstă.
Internet Așa DA - Așa NU
În partea a II-a, colorând imaginile din cartea lansată și jucându-se cu jocul didactic Internet Așa DA - Așa NU”, au fost fixate informațiile vehiculate în prima parte, legate de oportunitățile și pericolele utilizării Internetului. Desfășurat pe grupe, jocul i-a antrenat și pe ceilalți colegi gojdiști ai Ioanei și Cătălinei: Ciprian Ceian, Horea Deaconescu, Ioana Bondoc și Claudia Bot, care au avut rolul de a supraveghea, coordona și superviza jocul. Din spatele clasei, activitatea a fost „monitorizată” de învățătoarele claselor, doamnele profesor Alina Popa și Maria Agape, precum și de profesorul de engleză, dl Gabriel Vîlcu. Din privirile și reacțiile de aprobare și apreciere pe care le-am citit pe chipurile lor și din gesturile exprimate involuntar, am dedus reușita activității („Micuțul netățean”) și satisfacția pe care ți-o dă lucrul bine făcut.
La final, autorii cărții și jocului didactic, Ioana și Cătălina, au împărțit diplome tuturor protagoniștilor și participanților.
Și așa după cum spunem în deschiderea articolului, la sfârșitul activității, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas, de micii netățeni: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”
Gestul Alexiei la „lipiciul” Ioanei
Nu putem să trecem cu vederea gestul de sinceritate maximă al unei fetițe care a „taxat” drăgălășenia și „lipiciul” Ioanei, după cum aveam să aflăm chiar de la Ioana: „Într-un moment de răgaz, Alexia, micuța blondină, a venit la mine, m-a tras de mânecă și mi-a spus că are să îmi dea ceva: îmi făcuse un desen cu o inimioară, numele meu și o natură plăcută ca și chipul ei angelic. Cu adevărat, gestul ei m-a impresionat”, recunoaște Ioana.
Ovidiu Dan
Foto: Ciprian Ceian și Ovidiu Dan
 
În sinteză, 13 reguli de utilizare a Internetului
1.Păstrați un dialog permanent cu părinții despre folosirea Internetului;
2.Nu stabiliți întâlniri cu persoane pe care le cunoașteți doar de pe Internet;
3.Nu accesați site-uri interzise;
4.Nu spuneți nimănui nici o parolă, în afara părinților;
5.Nu deschideți atașamente ale mesajelor provenite de la necunoscuți;
6.Nu oferiți informații personale pe site-urile pe care le accesați;
7.Nu folosiți date de identificare false pentru a agresa pe cineva pe Internet;
8.Nu credeți în tot ceea ce citiți sau vedeți pe Internet; verificați informațiile;
9.Folosiți un antivirus pentru protecția calculatorului vostru;
10.Atenție la ce downloadați gratuit;
11.Evitați dependența de jocurile de pe Internet. Dăunează sănătății!
12.Respectă-i pe cei cu care comunici pe Internet!
13.Și…nu uita! Bucură-te de anii copilăriei, jucându-te și în aer liber, plimbându-te, făcând sport…(Ioana)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Trimite email
sâmbătă, 15 iunie 2024, 10:35:45 Ora de vară a Europei de Est