Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Campanie preventiv rutieră

,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Astăzi, vineri, 14 februarie 2014, Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere (A.R.P.E.R.), împreună cu polițiștii Serviciului Rutier din cadrul IPJ Bihor, au desfășurat activități preventive pe raza Municipiului Oradea pentru creșterea gradului de politețe în trafic, care, odată respectate în trafic, previn victimizarea prin accidente de circulație.

Polițiștii rutieri au acționat pe principalele artere din Municipiul Oradea, în vederea prevenirii implicării conducătorilor de autovehicule în evenimente rutiere, venind totodată, în sprijinul acestora cu sfaturi și recomandări utile privind gesturile sau comportamentele regretabile, care influențează direct și siguranța circulației rutiere, creând stări tensionate, conflictuale, contraindicate celor de la volan.
Este nevoie de o astfel de abordare în rândul șoferilor, datorită faptului că aceste comportamente agresive datorită lipsei de respect în trafic își produc victimele în rândul persoanelor participante la traficul rutier de zi cu zi.
Cu acest prilej, reprezentanții asociației și polițiștii rutieri au distribuit pliante, realizate în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, în care se vor regăsi principalele aspecte de politețe, ce trebuie respectate de către conducătorii auto pe timpul deplasării pe drumurile publice.
Despre Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere
Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere este o persoană juridică română de drept privat fără scop lucrativ ce își desfășoară activitatea în conformitate cu O.G. 26/2000 privind asociațiile și fundațiile.
Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere a fost fondată în Municipiul Oradea și are următoarele preocupări:
*apărarea intereselor morale ale victimelor accidentelor rutiere și ale moștenitorilor acestora;
*acordarea de consiliere și asistență socială, psihologică, tehnică și juridică;
*colaborarea cu instituțiile abilitate ale statului, în scopul sprijinirii acestora pentru realizarea de programe educaționale în vederea reducerii numărului de accidente de circulație;
*monitorizarea consecințelor accidentelor de circulație rutieră;
*armonizarea legislației românești cu normele și standardele europene;
*realizarea în școli a unei educații sistematice pentru însușirea regulilor de circulație pe drumurile publice și prevenirea victimizării elevilor;
*sensibilizarea factorilor responsabili și a opiniei publice privind prevenirea accidentelor rutiere;
*educarea populației, a conducătorilor auto, îndeosebi a tineretului, privind cunoașterea și respectarea normelor de conduită pe drumurile publice;
*scăderea numărului accidentelor de circulație și a consecințelor lor pentru victime și societate.
Obiectivele asociației
ARPER este o organizație neguvernamentală, non-profit, înființată din inițiativa unor victime ale accidentelor de circulație, având ca obiective principale următoarele:
1) Reducerea numărului accidentelor rutiere, a consecințelor pentru victime, familiile acestora și societate.
2) Sensibilizarea opiniei publice, în special a participanților la trafic, privind necesitatea cunoașterii și respectării normelor la regimul circulației rutiere. Preocupările noastre în această direcție sunt cuprinse într-un plan de activități și acțiuni precum: simpozioane, conferințe, forumuri, simulări de accidente rutiere, acțiuni de tipul: Cum circulăm – campanie preventivă pentru sezonul de toamnă - iarnă, Comemorarea victimelor accidentelor rutiere, Sărbători de iarnă în siguranță, Proiect educațional adresat elevilor claselor I - VIII – „Colțul Micului Pieton”, Proiect educațional adresat elevilor de liceu – „Educație rutieră – Educație pentru viață”, Campanie preventivă – „Dragobete te motivează să conduci în siguranță”, Siguranță pe două roți și alte asemenea campanii de prevenire și conștientizare a participanților la trafic.
Toate aceste acțiuni le desfășurăm împreună cu alte instituții abilitate ale statului cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere.
3) Un al treilea obiectiv, dar nu cel din urmă, îl reprezintă educația rutieră a participanților la traficul rutier și în special al tinerilor din învățământul preuniversitar.
Această activitate este desfășurată în parteneriat cu instituții subordonatoare Ministerului Educației Naționale,  Ministerului Afacerilor Interne și vizează educația tinerilor în cunoașterea regulilor circulației rutiere. Acest obiectiv a apărut ca o necesitate a respectării Codului Rutier – OUG nr.195/2002 care impune instituțiilor statului român efectuarea educației rutiere la nivelul unei ore, săptămânal pe durata derulării anului de învățământ preuniversitar, activitate ce întâmpină severe dificultăți de transpunere în practică de către autoritățile statului român, responsabile. În acest context avem în vedere pe lângă resursele noastre și obținerea unor fonduri de la Comunitatea Europeană și de la alte instituții interesate.
4) Al patrulea obiectiv este strâns legat de celelalte trei și se referă la creșterea numerică și calitativă a membrilor ARPER, astfel încât să avem o reprezentare organizatorică și structurală care să ne permită punerea în aplicare a scopurilor asociației.
 Prin natura obiectivelor și scopurilor asociației, ne propunem și ne place să credem că suntem o structură aflată mereu în sprijinul victimelor accidentelor rutiere și al familiilor acestora, cât mai ales o alternativă pertinentă la instituțiile statului în domeniul prevenției și educației rutiere, situându-ne acolo unde din varii motive măsurile stabilite și aplicarea normelor nu dau rezultatele scontate.
De asemenea, obiectivul asociației este acela de a se implica în mod activ pentru a crea programe și activități care sprijină conștientizarea participanților la trafic în ceea ce privește victimizarea lor în accidente rutiere, ținând seama de valorile care ne definesc și pe care le promovăm – respect, integritate și excelență.
Vanda Jari,
reprezentant al asociației
A.R.P.E.R.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:51:35 Ora de vară a Europei de Est