Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Universitatea Agora... la un click distanță!

Acces la succes!

Universitatea Agora... la un click distanță!

Ați citit și veți mai citi pe ovidan.ro despre Universitatea Agora din Oradea, ,,o universitate de suflet, mică, tânără, dinamică", vorba domnului profesor universitar dr. habil. Ioan Dzițac, rectorul ei de... o ,,viață"!

https://www.ovidan.ro/Rezultate Căutare

Rezultatul web cu linkuri către site-uri

Dacă nu ați aflat încă, și dacă vă interesează să vă înscrieți la Universitatea Agora, Oferta educațională a INSTITUȚIEI este ușor de reținut:
1.Facultatea de Științe Economice, cu două programe de licență: 1. Management 2.Contabilitate și informatică de gestiune; dacă vreți Masterat, avem Managementul resurselor umane.
2.Facultatea de Științe Juridice și Administrative, cu două programe de licență: 1. Drept 2. Poliție locală; dacă vreți Masterat, puteți alege, pentru că avem două: Științe penale și criminalistică sau Cercetări criminalistice aplicate.
Poate vreți să aflați mai multe, atunci lecturați mai departe:
Scurt istoric
Universitatea Agora este instituție de învățământ superior, persoană juridică de drept privat și utilitate publică, înființată/acreditată prin Legea nr.59/2012.
La 27 mai 1999, a luat ființă la Oradea Fundația Agora, ca organizație non-profit, neguvernamentală, apolitică, independentă, cu caracter umanitar, cu scop nepatrimonial, care este înscrisă în Registrul asociațiilor și fundațiilor, devenind astfel persoană juridică de drept privat. Prin decizia din 17 martie 2000 a adunării generale a fondatorilor se decide înființarea, în cadrul fundației a unei universități particulare și se stabilește calendarul activităților care trebuie desfășurate în vederea obținerii autorizațiilor de funcționare provizorie a instituției și a primelor specializări.
Prin decizia din 20 decembrie 2010 a Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior s-a propus acreditarea instituțională cu calificativul „încredere" a Fundației Agora - Universitatea Agora din Oradea, propunere transmisă Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului din România. Propunerea a fost transmisă, sub formă de proiect de lege, Parlamentului României.
După aprobarea în cele două camere ale Parlamentului și promulgarea de către Președintele României, la 3 aprilie 2012 a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 222, partea I-a, Legea nr.59/2012 privind înființarea Universității Agora din municipiul Oradea, județul Bihor.
Fondatori:
Rector fondator (funcția actuală: Președinte al Consiliului de Administrație): Mișu-Jan Manolescu;
Decan fondator (funcția actuală: Președinte al Senatului Universitar) : Adriana Manolescu.
Conducerea executivă:
Rector: Ioan Dzițac;
Decan FDSE: Gabriela Bologa;
Director DSS: Elena-Ana Iancu.
Misiune și obiective
(Extrase din Carta Universității Agora:)
,,Art. 2. (1) Misiunea Universității Agora se articulează pe viziunea inițială a fondatorilor, care i-au ales ca nume, nu întâmplător, un simbol al democrației. Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale și îi va aduce și în viitor plusvaloare inovatoare, dinamism și o dezvoltare armonioasă. În viziunea lor, fondatorii au înțeles că încurajarea gândirii și exprimării libere și îndrăznețe a studenților și a cadrelor didactice și de cercetare în Agora, deschiderea spre cooptarea în structurile de conducere a unor profesioniști și personalități științifice și culturale din exterior, poate duce la atingerea sau chiar depășirea în scurt timp a performanțelor unor instituții academice mai mari și cu o tradiție mai îndelungată.
(2) Fiind o universitate tânără, centrată pe educație în domeniul științelor sociale, Universitatea Agora își asumă misiunea să transmită studenților săi spiritul Agorei, bazat pe valorile democrației și umanismului transdisciplinar, spirit pe care absolvenții, la rândul lor, să-l propage mai departe în societate. Pornind de la acumulările prezente și valorificarea potențialului intern, cu deschidere spre colaborări externe, Universitatea Agora își propune ca, într-un timp rezonabil, să adauge valori noi cunoașterii umane, prin promovarea și încurajarea cercetării, tinzând în viitor spre o misiune de educație și cercetare științifică, astfel încât să devină recunoscută în mediul academic românesc și european ca un model eficient al accesului la succes într-o societate dinamică.
(3) Universitatea Agora își propune să devină un centru cultural și civic, menit să contribuie la formarea și difuzarea valorilor culturii naționale și universale, la promovarea pluralismului opțiunilor la dezvoltarea culturii politice și civice, iar prin absolvenții săi și prin cercetarea științifică proprie să contribuie la îmbunătățirea performanțelor obținute de unitățile economice din vestul României.
Art. 3. Pentru realizarea misiunii sale, universitatea și-a stabilit următoarele obiective:
(1) Fiind o universitate centrată pe educație, cu o educație centrată pe student, își propune:
a)practicarea unor metode și mijloace de predare-învățare moderne, bazate pe implementarea în activitatea didactică a tehnologiei e-learning la toate programele de studii universitare și programele de studii postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă și la toate formele de învățământ;
b)identificarea clară a obiectivelor programelor de studii universitare și postuniversitare, precum și evaluarea corectă a costurilor în raport cu beneficiile;
c)crearea unei culturi academice „Agora",  cultură bazată pe democrație, transdisciplinaritate, deschidere spre nou și spre exterior, care să contribuie la eforturile comunității de ridicare a nivelului de cultură și civilizație a poporului român;
d)furnizarea către comunitate a unor specialiști cu înaltă ținută profesională, morală și civică; recunoașterea calității serviciilor educaționale oferite pe plan local și regional.
(2) Optimizarea activității de cercetare-dezvoltare-inovare, prin:
a)stabilirea unei strategii de cercetare științifică fundamentală și aplicativă în domeniile economic, juridic și social, strategie desfășurată în colaborare cu alte universități și institute de cercetare din țară și din străinătate, orientată spre susținerea dezvoltării economice, sociale și culturale;
b)diseminarea și valorificarea rezultatelor cercetării prin publicații, workshop-uri exploratorii, conferințe și constituirea de rețele de cercetare cu participanți interni și externi.
(3) Consolidarea și extinderea relațiilor cu mediul extern, atât cel științific, cât și economic și social prin:
a)consolidarea și dezvoltarea unei culturi instituționale și manageriale responsabile, care să valorifice punctele tari acumulate, să fructifice oportunitățile și să vegheze mereu la managementul eficient al riscurilor;
b)crearea unei culturi a calității cu tendința către excelență în educație și eficiență în cercetare-dezvoltare, evaluarea și monitorizarea informatizată a calității și luarea la timp a măsurilor care pot duce la optimizarea acesteia"...
Aflați și mai multe... la un click distanță!
 

Acasă - Universitatea Agora din municipiul Oradea

 Aflați mai multe și din cele 387 de articole publicate pe https://www.ovidan.ro/

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 10:06:13 Ora standard a Europei de Est