Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

Marți, în cadrul C.C.O.C. ,,Agora”

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

În data de 12.04.2022, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră a studenților (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora", în colaborare cu Clubul Rotary Insignis Oradea, au organizat o întâlnire cu studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, din anul I, II, III și IV.

Invitații au fost Claudia Mirela Cergheș, avocat Baroul Bihor, Vlad Țara, notar public, Camera Notarilor Publici Oradea și Octavian Bochiș, avocat Baroul Bihor. Aceștia fac parte din Clubul Rotary Insignis Oradea, un club înființat în anul 2019, compus din tineri antreprenori și liber profesioniști, care și-au propus să își îndrepte atenția și proiectele în materia educației.
Întâlnirea s-a derulat pe parcursul a trei ore, timp în care invitații au prezentat profesia de avocat, respectiv, profesia de notar public și modul în care fiecare dintre aceștia s-a specializat în domeniile proprii de activitate.
Vlad Țara, notar public, a explicat studenților cum a fost înființat Institutul Notarial Român, care sunt principalele atribuții ale Institutului, a vorbit despre Legea nr. 36/1995 a notarilor publici și a activității notariale, despre avantajele și dezavantajele profesiei de notar public și, nu în ultimul rând, despre rolul notarului public în societate, cadrul organizatoric, cadrul legislativ, onorarii și taxe. Acesta i-a îndemnat pe studenți „să se înscrie în diferite grupuri sau organizații care desfășoară activități în folosul societății".
Invitații Claudia Mirela Cergheș și Octavian Bochiș, avocați Baroul Bihor, le-au vorbit studenților despre profesia de avocat, despre modul în care s-au specializat, despre organizarea examenului de primire în profesia de avocat, avocat stagiar, respectiv avocat definitiv, au discutat despre modul în care își stabilesc onorariile și despre taxe.
De asemenea, s-au discutat și câteva studii de caz, deoarece studenții au fost foarte interesați de modul în care un avocat își pregătește cauzele, cum sunt analizate dosarele, care sunt stabilite strategiile pe care aceștia le abordează pentru apărarea clienților lor etc.
Dna avocat Claudia Mirela Cergheș a afirmat: „Fac ceea ce fac, cu mare drag. Îmi place profesia pe care am ales-o și cred că este foarte important acest aspect". Aceasta a povestit studenților, la cererea acestora, despre prima cauză ca avocat stagiar, despre sentimentele și emoțiile pe care le-a avut, despre respectul și înțelegerea pe care un avocat trebuie să le aibă vizavi de client. De asemenea, aceasta i-a îndemnat pe studenți să se informeze continuu, menționând faptul că un avocat trebuie să aibă o cultură generală vastă și serioasă.
Dl avocat Octavian Bochiș i-a îndemnat pe studenți să aleagă avocatura, subliniind faptul că „Examenul de intrare în profesia de avocat este foarte greu. Este necesară o pregătire serioasă și consecventă".
Pe parcursul întâlnirii, cei trei invitați i-au îndemnat pe studenți să facă practică, menționând că doar așa își vor putea dezvolta abilitățile necesare pentru exercitarea unei profesii și vor putea înțelege care este profesia care li se potrivește, i-au îndemnat să desfășoare activități de voluntariat pentru a veni în sprijinul comunității din care fac parte.
Dna director al C.C.O.C., Laura Dumitrana Rath Boșca, a mulțumit invitaților pentru interesul și implicarea lor în activitățile pe care Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora" le organizează pentru a aduce în fața studenților profesioniști care împărtășesc din bogata lor experiență, informații privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să vină în ajutorul studenților pentru ca aceștia să înțeleagă care este profesia care le-ar aduce cele mai mari satisfacții.
Dna director a menționat: „fără știința și implicarea acestor profesioniști, munca noastră ar fi mult mai grea". De asemenea, aceasta a arătat cât de importante sunt informațiile cu privire la piața muncii, cu privire la oportunitățile de muncă care sunt în creștere sau nu, care sunt profesiile disponibile, care sunt modalitățile prin care îți poți dezvolta o carieră profesională, accentuând importanța studiului și pregătirii serioase". (L.B.) Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022