Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

Marți, în cadrul C.C.O.C. ,,Agora”

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

În data de 12.04.2022, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră a studenților (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora", în colaborare cu Clubul Rotary Insignis Oradea, au organizat o întâlnire cu studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, din anul I, II, III și IV.

Invitații au fost Claudia Mirela Cergheș, avocat Baroul Bihor, Vlad Țara, notar public, Camera Notarilor Publici Oradea și Octavian Bochiș, avocat Baroul Bihor. Aceștia fac parte din Clubul Rotary Insignis Oradea, un club înființat în anul 2019, compus din tineri antreprenori și liber profesioniști, care și-au propus să își îndrepte atenția și proiectele în materia educației.
Întâlnirea s-a derulat pe parcursul a trei ore, timp în care invitații au prezentat profesia de avocat, respectiv, profesia de notar public și modul în care fiecare dintre aceștia s-a specializat în domeniile proprii de activitate.
Vlad Țara, notar public, a explicat studenților cum a fost înființat Institutul Notarial Român, care sunt principalele atribuții ale Institutului, a vorbit despre Legea nr. 36/1995 a notarilor publici și a activității notariale, despre avantajele și dezavantajele profesiei de notar public și, nu în ultimul rând, despre rolul notarului public în societate, cadrul organizatoric, cadrul legislativ, onorarii și taxe. Acesta i-a îndemnat pe studenți „să se înscrie în diferite grupuri sau organizații care desfășoară activități în folosul societății".
Invitații Claudia Mirela Cergheș și Octavian Bochiș, avocați Baroul Bihor, le-au vorbit studenților despre profesia de avocat, despre modul în care s-au specializat, despre organizarea examenului de primire în profesia de avocat, avocat stagiar, respectiv avocat definitiv, au discutat despre modul în care își stabilesc onorariile și despre taxe.
De asemenea, s-au discutat și câteva studii de caz, deoarece studenții au fost foarte interesați de modul în care un avocat își pregătește cauzele, cum sunt analizate dosarele, care sunt stabilite strategiile pe care aceștia le abordează pentru apărarea clienților lor etc.
Dna avocat Claudia Mirela Cergheș a afirmat: „Fac ceea ce fac, cu mare drag. Îmi place profesia pe care am ales-o și cred că este foarte important acest aspect". Aceasta a povestit studenților, la cererea acestora, despre prima cauză ca avocat stagiar, despre sentimentele și emoțiile pe care le-a avut, despre respectul și înțelegerea pe care un avocat trebuie să le aibă vizavi de client. De asemenea, aceasta i-a îndemnat pe studenți să se informeze continuu, menționând faptul că un avocat trebuie să aibă o cultură generală vastă și serioasă.
Dl avocat Octavian Bochiș i-a îndemnat pe studenți să aleagă avocatura, subliniind faptul că „Examenul de intrare în profesia de avocat este foarte greu. Este necesară o pregătire serioasă și consecventă".
Pe parcursul întâlnirii, cei trei invitați i-au îndemnat pe studenți să facă practică, menționând că doar așa își vor putea dezvolta abilitățile necesare pentru exercitarea unei profesii și vor putea înțelege care este profesia care li se potrivește, i-au îndemnat să desfășoare activități de voluntariat pentru a veni în sprijinul comunității din care fac parte.
Dna director al C.C.O.C., Laura Dumitrana Rath Boșca, a mulțumit invitaților pentru interesul și implicarea lor în activitățile pe care Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora" le organizează pentru a aduce în fața studenților profesioniști care împărtășesc din bogata lor experiență, informații privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să vină în ajutorul studenților pentru ca aceștia să înțeleagă care este profesia care le-ar aduce cele mai mari satisfacții.
Dna director a menționat: „fără știința și implicarea acestor profesioniști, munca noastră ar fi mult mai grea". De asemenea, aceasta a arătat cât de importante sunt informațiile cu privire la piața muncii, cu privire la oportunitățile de muncă care sunt în creștere sau nu, care sunt profesiile disponibile, care sunt modalitățile prin care îți poți dezvolta o carieră profesională, accentuând importanța studiului și pregătirii serioase". (L.B.) Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 17:28:47 Ora de vară a Europei de Est