Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Aceste cărți ne vor uni!”

În cadrul „Zilelor cărții” la Facultatea de Protecția Mediului (II)

„Aceste cărți ne vor uni!”

La cea de-a II-a ediție a „Zilelor cărții” la Facultatea de Protecția Mediului din Oradea, au fost lansate 34 de cărți, 17 în cadrul manifestării de marți (1 februarie 2011), lucrări aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”.

Și tot 17 cărți au fost lansate și în cadrul manifestării de ieri (joi, 3 februarie), cărți publicate în cursul anului 2010 de cadre didactice de la alte patru catedre ale Facultății de Protecția Mediului: trei de la catedra de Agricultură, opt de la  Ingineria mediului, patru de la catedra de Inginerie și management în alimentație publică și agroturism și două de la catedra de Silvicultură.
În cea de-a doua zi a lansărilor, decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Bara, a apreciat drept „un rodul deosebit de bogat” cele 34 de cărți publicate în 2010, un motiv în plus de bucurie pentru întregul colectiv al facultății. „Să știm să ne prezentăm și să ne bucurăm, când vedem că lucrurile merg bine...” Vorbind despre cadrele didactice competente și centrul de cercetări („cum nu are nimeni, cu o dotare de 25 de miliarde”...), dl decan a aruncat o privire în urmă, „răscolind” și răsfoind un scurt istoric al devenirii facultății din 1995, de la venirea domniei sale; punctând și despre acreditări, despre comisia care va să vină pentru acreditarea specializării agricultură, s-a ajuns și la „Ziua judecății”- la noua lege a învățământului... Revenind la subiectul și tema reuniunii, dl decan i-a felicitat „pe toți, pe autorii cărților scrise cu sudoare, cu mult discernământ, la nivelul cerințelor academice, dar și pe cei care nu au scris încă, fiind convins că o vor face în perioada următoare”. Concluzionând, dl decan Vasile Bara s-a arătat optimist și încrezător: „Aceste cărți ne vor uni, vor rămâne pentru posteritate, sunt sigur, și acesta este un motiv în plus de bucurie și de satisfacție profesională!”
În continuare, vă prezentăm cele 17 titluri de lucrări și autorii lor.
Fitotehnie – șef lucrări dr. ing. Ioana Maria Borza și șef lucrări dr. ing. Alina Ștefania Stanciu; Drept și legislație agrară (ediția a II-a) – șef lucrări dr. ing. Gabriela Popoviciu; Protecția modernă a plantelor – prof. univ. dr. ing. Csep Nicolae; Eroziunea terenurilor în pantă din nord-vestul României și Monitoringul mediului  – lucrările domnilor prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și șef lucrări dr. ing. Radu Brejea; Măsurători terestre – prof. dr. ing. Cornel Nicu Sabău; Știința solului (îndrumător de lucrări practice) – șef lucrări dr. ing. Radu Brejea; Meteorologie și biometeorologie practică – șef lucrări dr. ing. Eliza Maria Agud; Hazarde climatice generate de precipitații în Câmpia de Vest, situată la nord de Mureș – șef lucrări dr. ing. Eugenia Șerban; Hidrologie și hidrogeologie aplicată – asistent drd. ing. Koteles Nandor; Ecologie (ghid practic) – asistent drd. ing. Eugen Jude; Utilaje și instalații pentru alimentație publică și agroturism și Mașini și instalații zootehnice – cărțile șefului de lucrări dr. ing. Gheorghe Donca; Mașini și instalații zootehnice (îndrumător lucrări de laborator)  –  autori: șef lucrări dr. ing. Gheorghe Donca și asistent dr. ing. Czirjak Robert; Contabilitate (aplicații practice) – asistent drd. ec. Olivia Paula Tirpe; Calculul numeric  analitic și numeric în rezistența materialelor (notițe de curs, aplicații și lucrări practice) și Vibrații libere ale plăcilor plane dreptunghiulare cu diverse condiții de contur (metoda variațională Galerkin-Vlasov)  –  cărțile șefului de lucrări dr. ing. Marius Șerban Fetea
Marți - „Gala premiilor” Facultății de Protecția Mediului
Așa după cum se știe, marți, 8 februarie (la ora 12.00), în cadrul „Galei premiilor Facultății de Protecția Mediului”, autorii a două cărți vor primi „Diplomă de excelență”, iar autorii unei singure cărți - „Diplomă de merit”. Vor primi, de asemenea, diplome cadrele didactice care au publicat lucrări științifice din categoria ISI, cele care au proiecte de cercetare naționale și internaționale în derulare și autorii de brevete. Cadrele didactice care și-au susținut teza de doctorat în anul 2010 vor primi „Diplomă de excelență” ca semn al prețuirii și respectului comunității academice și conducerii facultății pentru eforturile făcute.
Ca recunoaștere a activității didactice și de cercetare în anul 2010 au primit „Diplomă de merit” din partea Universității din Oradea: prof. univ. dr. ing. Vlad Ioan și șef lucr. dr. ing. Timar Adrian. De asemenea, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și conf. univ. dr. Vicaș Simona s-au situat între primii 20 de cercetători ai Universității din Oradea, după cum aveam să aflăm de la secretarul științific, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Aceste cărți ne vor uni!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:17:47 Ora de vară a Europei de Est