Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Vineri, la cercurile pedagogice ale dascălilor, la Școala Dacia”

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Elevii din învățământul preuniversitar au avut parte vineri (29 martie 2013), de o zi specială, în care s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Cei mai mulți s-au bucurat de o zi liberă.
La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea, elevii claselor I C și a II-a B au fost prinși în activitatea de cerc.
Ne-am delectat și noi la o oră de cerc pedagogic, alături de elevii dnei profesor Florica Hava. Ei s-au întrecut în a face matematică distractivă, dozată diferențiat pe grupe omogene și eterogene, ba chiar și individualizat. A fost cazul unui băiețel, care s-a alăturat mai târziu colectivului clasei. Specific acestei vârste este forma intuitiv concretă în care sunt formulate cerințele, sarcinile și problemele, folosind lucruri și obiecte din mediul lor natural și apropiat, lucruri îndrăgite, care le produc plăcere, iar aprecierile abundă pentru a-i stârni și motiva în activitate. Exercițiile și problemele au fost multe și variate, dozate diferențiat, potrivit ritmului de lucru și categoriilor de inteligență multiplă. Au alternat activitățile de muncă independentă individuală și în grup cu activități frontale în care unii rezolvau anumite exerciții la tablă, explicând procedeul de calcul. Nimeni însă nu aștepta să copieze rezultatul de pe tablă. Creativitatea și originalitatea în compunerea unor probleme s-au îmbinat armonios cu interdisciplinaritatea. Iar activitatea, în ansamblu, a avut darul de a fi antrenantă, plăcută, având multiple valențe instructiv-educative, stimulând competitivitatea și dezvoltând calități pozitive de voință și caracter.
La analiza lecției, aveam să constatăm că și cealaltă lecție demonstrativă, susținută de dna profesor Felicia Cheregi, a fost la fel de densă și interesantă. Cu alte cuvinte, lecțiile au reliefat varii metode de tratare diferențiată a elevilor pentru a asigura creșterea calității actului educațional. În bloc, colegii care au făcut aprecieri pe marginea celor două lecții asistate au surprins esențialul, evidențiind în egală măsură activitatea susținută, originală și creativă a elevilor, abilitatea și măiestria cadrului didactic în organizarea și desfășurarea muncii, pe grupe și individual, cu  lansarea de provocări și aprecieri, menite să întrețină arderea și angajamentul.
În cuvântul său, doamna profesor inspector de specialitate, Ianța Felicia, avea să sublinieze faptul că „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii! Cunoscându-i poți aborda variat tratarea diferențiată, atât pe grupe omogene, cât și eterogene, în funcție de curba lui Gauss și ritmul propriu de învățare, în funcție de inteligențele multiple printr-o abordare interdisciplinară, cu obiective diferențiate bine definite și bine măsurabile!
M-a onorat participarea la o asemenea activitate și m-a bucurat să văd o activitate de înaltă ținută didactică, răspunzând perfect provocării unei teme extrem de vaste și de generoase”, a mai spus doamna inspector Felicia Ianța.
Inteligențele multiple
Referatul, întocmit de dna profesor Lucia Leț, a abordat problema inteligențelor multiple, dar nu s-a rezumat doar la a enumera fiecare din cele opt (chiar 9) forme de inteligență multiplă, în a teoretiza sec și obositor, ci le-a tratat profesionist, exemplificând totul, trecând fiecare formă prin filtrul dascălului cu experiență, capabil să le discearnă și să le valorifice de la caz la caz (de la elev la elev). Să mai spunem că în holul de la intrarea în școală, pe două panouri, erau prezentate două proiecte, aparținând doamnelor prof. Teodora Sîncelean și Diana Zlibuț. Proiectul Dianei, intitulat Dulce Românie, suflet românesc, a ajuns la ediția a III-a. Ovidiu DAN
Foto: Dan Ovidiu & Toth Mirela
P.S. Pentru mai multe poze (86 de poze), accesați Galeria foto: „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:01:51 Ora de vară a Europei de Est