Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Vineri, la cercurile pedagogice ale dascălilor, la Școala Dacia”

„Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Elevii din învățământul preuniversitar au avut parte vineri (29 martie 2013), de o zi specială, în care s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Cei mai mulți s-au bucurat de o zi liberă.
La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea, elevii claselor I C și a II-a B au fost prinși în activitatea de cerc.
Ne-am delectat și noi la o oră de cerc pedagogic, alături de elevii dnei profesor Florica Hava. Ei s-au întrecut în a face matematică distractivă, dozată diferențiat pe grupe omogene și eterogene, ba chiar și individualizat. A fost cazul unui băiețel, care s-a alăturat mai târziu colectivului clasei. Specific acestei vârste este forma intuitiv concretă în care sunt formulate cerințele, sarcinile și problemele, folosind lucruri și obiecte din mediul lor natural și apropiat, lucruri îndrăgite, care le produc plăcere, iar aprecierile abundă pentru a-i stârni și motiva în activitate. Exercițiile și problemele au fost multe și variate, dozate diferențiat, potrivit ritmului de lucru și categoriilor de inteligență multiplă. Au alternat activitățile de muncă independentă individuală și în grup cu activități frontale în care unii rezolvau anumite exerciții la tablă, explicând procedeul de calcul. Nimeni însă nu aștepta să copieze rezultatul de pe tablă. Creativitatea și originalitatea în compunerea unor probleme s-au îmbinat armonios cu interdisciplinaritatea. Iar activitatea, în ansamblu, a avut darul de a fi antrenantă, plăcută, având multiple valențe instructiv-educative, stimulând competitivitatea și dezvoltând calități pozitive de voință și caracter.
La analiza lecției, aveam să constatăm că și cealaltă lecție demonstrativă, susținută de dna profesor Felicia Cheregi, a fost la fel de densă și interesantă. Cu alte cuvinte, lecțiile au reliefat varii metode de tratare diferențiată a elevilor pentru a asigura creșterea calității actului educațional. În bloc, colegii care au făcut aprecieri pe marginea celor două lecții asistate au surprins esențialul, evidențiind în egală măsură activitatea susținută, originală și creativă a elevilor, abilitatea și măiestria cadrului didactic în organizarea și desfășurarea muncii, pe grupe și individual, cu  lansarea de provocări și aprecieri, menite să întrețină arderea și angajamentul.
În cuvântul său, doamna profesor inspector de specialitate, Ianța Felicia, avea să sublinieze faptul că „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii! Cunoscându-i poți aborda variat tratarea diferențiată, atât pe grupe omogene, cât și eterogene, în funcție de curba lui Gauss și ritmul propriu de învățare, în funcție de inteligențele multiple printr-o abordare interdisciplinară, cu obiective diferențiate bine definite și bine măsurabile!
M-a onorat participarea la o asemenea activitate și m-a bucurat să văd o activitate de înaltă ținută didactică, răspunzând perfect provocării unei teme extrem de vaste și de generoase”, a mai spus doamna inspector Felicia Ianța.
Inteligențele multiple
Referatul, întocmit de dna profesor Lucia Leț, a abordat problema inteligențelor multiple, dar nu s-a rezumat doar la a enumera fiecare din cele opt (chiar 9) forme de inteligență multiplă, în a teoretiza sec și obositor, ci le-a tratat profesionist, exemplificând totul, trecând fiecare formă prin filtrul dascălului cu experiență, capabil să le discearnă și să le valorifice de la caz la caz (de la elev la elev). Să mai spunem că în holul de la intrarea în școală, pe două panouri, erau prezentate două proiecte, aparținând doamnelor prof. Teodora Sîncelean și Diana Zlibuț. Proiectul Dianei, intitulat Dulce Românie, suflet românesc, a ajuns la ediția a III-a. Ovidiu DAN
Foto: Dan Ovidiu & Toth Mirela
P.S. Pentru mai multe poze (86 de poze), accesați Galeria foto: „Pentru tratarea diferențiată, trebuie să cunoști foarte bine copiii!”

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:11:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...