Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”

Luni, masa rotundă intitulată

„Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”

Prima săptămână a lunii iulie a debutat la Departamentul de Psihologie al Universității din Oradea cu o întâlnire derulată în cadrul Practicii de specialitate a studenților de la programul de studii Psihologie în cadrul căreia a avut loc o masă rotundă, intitulată „Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”.

Evenimentul, organizat de dna lect. univ. dr.  Daniela Roman, i-a avut ca invitați pe dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, directorul departamentului, dna conf. univ. dr. Monica Secui, coordonatorul programului de studii Psihologie, dl psiholog principal Pugna Teodor, președintele Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România, dna lect. asociat Mioara Salloum, dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi de la C.S.E.I. Nr. 1, Oradea și președinte al Asociației C.E.S. (Colaborăm Educăm Sprijinim), însoțită de trei voluntari europeni, tutori de practică ai studenților psihologi, precum și numeroși studenți.
Protagonista evenimentului a salutat și a prezentat invitații, precum și agenda întâlnirii. În deschidere, a vorbit despre identitatea profesională: „Intrarea în profesie este un moment foarte important în viața fiecăruia. Integrarea (și reușita) în profesie este o componentă principală a identității de sine și o măsură a fericirii în viață, dar și o dominantă de prim rang a personalității tinerilor din societatea actuală”...
Au fost trecute în revistă instituțiile care au găzduit practica (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, (D.G.A.S.P.C.) Bihor, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea, „Psiho-Vest” Oradea, Școala Auto-Dorina, C.S.E.I. Nr 1, Oradea, Școala Gimnazială Nr. 16, Oradea, Școala Gimnazială „Ioan Slavici”, Oradea, Grădinița  Nr. 28, Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1, Dobrești, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Beiuș) cărora le-a mulțumit pentru colaborarea fructuoasă. Dna lector a menționat competențele cheie dobândite de studenți pe parcursul stagiilor de practică: competența de a utiliza în mod interactiv instrumente, de a interacționa în grupuri sociale eterogene (competențe sociale), de a acționa autonom,  subliniind că pentru a se comporta în deplină autonomie, studentul trebuie să se întoarcă spre viitor și să fie conștient de mediul său, de dinamica socială și de rolurile pe care unii sau alții le joacă sau vor să le joace. Trebuie, de asemenea, să aibă o imagine de sine consolidată și să fie capabil de a-și traduce nevoile și dorințele în acte de voință: decizia, alegerea și acțiunea”.
Le-a vorbit apoi invitaților despre oportunitatea studenților din anul terminal de a realiza practica în cadrul Proiectului POSDRU – PractiPASS -  Programul de practică pentru studenți „Protecția copilului – de la teorie la practică”- Nr. contract: POSDRU/90/2.1/ S/61957; proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, având-o ca manager pe dna decan, prof. univ. dr. Floare Chipea.
La rândul său, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș a subliniat rolul practicii de specialitate, dar și a celei psiho-pedagogice  în formarea profesională a viitorilor psihologi și în conturarea identității de sine. „În cadrul învățământului actual se impune o reconsiderare a locului și rolului practicii de specialitate, care trebuie privită cu maximă responsabilitate. În formarea și dezvoltarea competențelor profesionale și transversale,  în ciclul de licență, aplicațiile realizate în instituțiile de practică sunt esențiale”. Dna director de departament  a apreciat că pregătirea excepțională este abia suficientă în domeniul psihologiei, iar cei care exercită profesia de psiholog și consilier  trebuie să-și aprofundeze specializarea, să crească eficiența muncii lor și să-și facă neapărat cunoscute realizările în instituția în care lucrează și dincolo de ea.
Donează timp!...
Masa rotundă: „Donează timp”,  a fost centrată pe problematica voluntariatului. Dna lect. Daniela Roman a  vorbit despre rolul voluntariatului din perspectiva psihologică, dar și a moralei creștine văzut ca și o împlinire a poruncii iubirii față de aproapele nostru.
Reprezentând Colegiul Psihologilor din România - Filiala Bihor, dl psiholog Teodor Pugna a apreciat utilitatea unor astfel de întâlniri, exprimându-și deplinul acord cu tema întâlnirii. Le-a vorbit studenților despre rolul voluntariatului considerat „o experiență de învățare, dar și o modalitate de responsabilizare și dezvoltare personală în același timp”.  Le-a reamintit studenților faptul că pe fondul evenimentelor recente, Colegiul Psihologilor este solidar cu victimele accidentului rutier din Muntenegru.  În acest sens, echipe de asistență psihologică s-au oferit voluntar pentru a sprijini victimele tragicului accident, acesta constituind un act de solidaritate umană, dar și un exemplu de bune practici...
Îndrumați de dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi, cei trei voluntari europeni: Tatevik Soghomonyan, Astghik Mirzabekyan (Armenia) și Jorge Miguel Vielva (Spania), au prezentat studenților oportunitatea de a beneficia de un stagiu de voluntariat în cadrul programului E.V.S. (European Voluntary Service) sau S.E.V. (Serviciul European de Voluntariat). S.E.V. este un program finanțat de Comisia Europeană prin Programul Tineret în Acțiune. Tineri cu vârsta cuprinsă  între 16-30 de ani  își pot oferi serviciile în domenii diverse de activitate, beneficiind în același timp de un stagiu de învățare într-o țară europeană sau altă țară a lumii. Programul acoperă costurile legate de: transport (90%), cazare, masă, activități, limbă, inclusiv o sumă sub formă de bani de buzunar, asistență permanentă și formare continuă. Cei trei voluntari le-au povestit studenților și despre proiectul lor „Prin Tine(ri) lumea C.E.S. se lărgește”, coordonat de Asociația C.E.S. (Colaborăm Educăm Sprijinim), în cadrul căruia aceștia au sprijinit profesorii și psihopedagogii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea în munca lor cotidiană și în organizarea unei Școli de vară, învățând să interacționeze cu copii cu cerințe educative speciale și să desfășoare activități de recuperare cu aceștia.
În încheiere dna lect. Daniela Roman i-a îndemnat pe studenți să rămână receptivi la schimbare și să se asigure de realizarea concordanței permanente dintre abilitățile și competențele personale și cele profesionale. „Concluziile pe care le veți trage din această întâlnire ar trebui să vă ajute să identificați acele zone ale vieții personale sau profesionale care ar putea să beneficieze cel mai mult de pe urma schimbării”, a conchis dna lect. univ. dr. Daniela Roman.(D.R.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:13:06 Ora de vară a Europei de Est