Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Liberalism și antreprenoriat”

La Școala Liberală de Economie „Friedrich Hayek”

„Liberalism și antreprenoriat”

Delegația CSL Bihor, formată din președintele Bogdan Bordaș și secretarul executiv Claudiu Popovici, a participat duminică, 3 noiembrie 2013, la închiderea primei ediții a Școlii Liberale de Economie „Friedrich Hayek”, care a avut tema „Liberalism și antreprenoriat”.

Evenimentul, desfășurat la Sinaia, timp de 4 zile, a fost organizat de Cluburile Studențești Liberale, în parteneriat cu Fundația „Friedrich Naumann”. La sesiunea de închidere a Școlii liberale de economie „Friedrich Hayek”, care a avut loc în Sala Ferdinand, din incinta Cazinoului din Sinaia, au participat: Crin Antonescu, președinte PNL, Eduard Hellvig, secretar general, Relu Fenechiu, deputat, vicepreședinte PNL, Mihai Voicu, vicepreședinte PNL, ministru pentru relația cu Parlamentul, vicepreședinte PNL, Florin-Alexandru Alexe, vicepreședinte PNL, președinte TNL și gazdele întregului eveniment Claudia Benchescu, președinte CSL, Mircea Roșca, deputat, președinte PNL Prahova, Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia, Flavian Stoica, președinte CSL Prahova.
Pe perioada evenimentului, au mai fost alături de studenții liberali: ministrul Cristian David, secretarul de stat Valentin Șoneriu, președintele CJ Ilfov Marian Petrache, deputații PNL de Prahova: Grațiela Gavrilescu, Virgil Guran, Paul Dumbrăvanu, vicepreședintele CJ Prahova Sebastian Danielescu, senatoarea PNL Doina Tudor, deputații PNL: Laurențiu Țigăeru, Alina Gorghiu, Ionuț Stroe, Radu Surugiu, Costel Alexe, secretarul general adjunct al Senatului Dan Mihalache, directorul Fundației Friedrich Naumann Daniel Kaddik, fostul secretar de stat în Ministerul Finanțelor din Bulgaria Iliya Lingorski, antreprenorul bulgar Teodor Minev, consultantul în comunicare Violeta Vijulie, lector univ. dr. Gabriela Horga, liderii Clubului Oamenilor de Afaceri Tineri Liberali: Răzvan Silaghi, Răzvan Măgean și Silviu Eana.
Președintele PNL, Crin Antonescu, a felicitat studenții liberali pentru inițiativa de a concepe o Școală liberală de economie și a punctat, în context: ”…de câte ori discutăm despre liberalism economic, despre ce se poate face astăzi în economia unei țări ca România, din punct de vedere liberal, să corelăm aceste lucruri, să ridicăm cât se poate capul și să vedem că nu prea mai putem discuta acest lucru dincolo de contextul european.”
De asemenea, președintele Crin Antonescu, le-a transmis studenților liberali încrederea în viitorul PNL: ”…Partidul Național Liberal stă astăzi, și pentru următorii ani, pe axul central al politicii românești, în sensul în care nu există și nu poate exista guvernare coerentă și legitimă fără Partidul Național Liberal, pe de o parte, și, pe de alta, că nu există dreaptă legitimă, competentă și capabilă să realizeze obiectivele politice ale dreptei în afara Partidul Național Liberal sau fără Partidul Național Liberal”.
„Prin noi înșine!” – a fost îndemnul pe care președintele PNL Prahova, Mircea Roșca, l-a adresat tinerilor la ceremonia de închidere a Școlii CSL. Domnia sa a subliniat importanța valorilor liberale economice și rolul esențial pe care îl au studenții liberali în promovarea acestora. „Școala liberală de economie „Friedrich Hayek” reprezintă o premieră în peisajul școlilor politice organizate în România și nu mă refer doar la Partidul Național Liberal, ci și la celelalte partide. Faptul că studenții liberali au fost primii care au avut o asemenea inițiativă mi se pare un lucru firesc - pentru că dezvoltarea economică este esența liberalismului – care mă bucură, cu atât mai mult cu cât această primă ediție s-a desfășurat aici, la Sinaia, în județul Prahova.”
Claudia Benchescu, președinte CSL, a declarat: „La această școală organizată de CSL au participat 100 de studenți din toată țara. Timp de 4 zile am vorbit despre economie, din cele mai diverse perspective. Am trecut în revistă principiile clasice ale liberalismului, am discutat despre neoliberalism, al cărui inițiator este Friedrich Hayek, cel care, alături de Ludwig von Mises, a pus bazele teoretice ale capitalismului actual, care se deosebește fundamental de forma inițială, denumită ilustrativ „capitalism sălbatic”. Am discutat, de asemenea, despre PNL și despre principiile și măsurile economice pe care a urmărit să le implementeze în perioadele de guvernare, încă de la înființarea sa, în 1875. Toate aceste lucruri au fost posibile având drept lectori, români și străini, profesori universitari, antreprenori și lideri politici liberali. Consider că a fost un success pe care îl vom reedita anul viitor”.
Flavian Stoica, președintele CSL Prahova, consideră că: „Nu întâmplător această primă ediție a Școlii Liberale de Economie „Friedrich Hayek” a avut loc în Sinaia, pe Valea Prahovei. Județul nostru are o capacitate economică importantă, peste nivelul mediu al județelor din România. De asemenea, potențialul turistic al zonei reprezintă o oportunitate interesantă pentru antreprenori. Astfel încât, tema evenimentului - Liberalism și antreprenoriat – a fost dezbătută într-un context adecvat”.
Reprezentantul filialei Bihor, Bogdan Bordaș, a declarat: „Am avut foarte multe de învățat pe parcursul acestor 4 zile, atât de la politicienii consacrați, cât și de la antreprenorii de succes prezenți. Sunt foarte mulțumit de bagajul de cunoștințe dobândit, dar mai ales de faptul că mi s-a confirmat încă o dată că tinerii sunt viitorul acestei țări”.
După festivitatea de închidere a Școlii CSL, studenții liberali au participat la evenimentul „România pentru mediul de afaceri”, organizat de Tineretul Național Liberal sub forma unei întâlniri între președintele PNL, Crin Antonescu și reprezentanții mediului de afaceri. Reuniunea a adus laolaltă peste 400 de persoane interesate de viziunea economică a PNL, din diverse ipostaze: antreprenori, manageri, lideri ai unor organizații neguvernamentale, patronate sau sindicate, parlamentari, reprezentanți guvernamentali, profesori universitari, jurnaliști de specialitate. (B.B.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Liberalism și antreprenoriat”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:45:13 Ora de vară a Europei de Est