Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt (4)

Ioan Dzițac

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt (4)

Rezumat. După ce am vorbit despre Curățenie [1], Hărnicie [2] și Inteligență/Înțelepciune [2], azi a venit rândul să încheiem acest serial, vorbind despre Năzuințele Chinei, bazate pe Avântul actual. Þintele sale sunt grandioase, „Mari cât China”, dar realiste și realizabile. O dovedește cu prisosință accelerația pe care a luat-o dezvoltarea Chinei în ultimii ani. Nu mai departe, începând chiar cu această lună (octombrie 2013), Shanghaiul, un oraș cu o populație cât României, dar cu o suprafață de 37 de ori mai mică, a devenit zonă comercială liberă, luând-o pe urmele Hong Kong-ului.

Spre o economie de piață reală în China, după experimentul Shanghai. În [5-7] putem citi mult lucruri interesante despre fascinantul Shanghai. Cel mai mare oraș din China, cel mai mare port din lume, cu două aeroporturi internaționale, nod feroviar pentru cele mai mari trei linii ferate din China, a devenit din octombrie a.c. zonă comercială liberă [5]: „Un spațiu economic diferit de economia Chinei, o zonă nouă în care oficialii chinezi testează liberalizarea economiei. Scopul declarat de Beijing ar fi restructurarea economiei chineze cu ajutorul acestui experiment, în așa fel încât să facă față noilor tendințe ale economiei mondiale.”
Autostrăzi, 300.000 km până în 2015. În ultimii 10 ani, China a construit peste 50.000 km de autostrăzi, mai mult decât 2/3 din totalul autostrăzilor din SUA. [7]. Câteva dintre autostrăzile suspendate construite de chinezi, care îți taie pur și simplu respirația, se pot vizualiza accesând [8].
Are China ambiția și capacitatea de a deveni lider mondial?
„Când „Dragonul se trezește”, Statele Lumii… tremură. Aspirațiile economice ale Chinei sunt aliniate ambițiilor politice, regimul conștientizând legătura strânsă dintre cele două. China se consideră o forță economică în ascensiune, iar hotărârea depășirii oricăror obstacole pentru atingerea pragului de „principala putere mondială” este realmente vizibilă. Reforma sistemului bancar, precum și privatizarea accelerată a sectorului de stat s-au declanșat deja, efectele acestor schimbări fiind promițătoare.” [4].
Samuel Phillips Huntington, profesor la Harvard și analist politic, în  cartea sa „Ciocnirea civilizațiilor și refacerea ordinii mondiale” (1993, reeditată în 1996) susține teza unei noi ordini mondiale, anticipând încă la sfârșitul Războiului Rece: „China probabil va avea cea mai puternică economie în secolul al XXI-lea, iar Asia este de așteptat să aibă șapte dintre cele mai puternice economii dintr-un „Top Ten” până în 2020” [9]. Huntington constată că civilizația sinică se afirmă deja datorită dezvoltării economice rapide. El crede că scopul Chinei este acela de a-și reafirma statutul de hegemon regional. În acel moment, statele din zonă, precum Coreea și Vietnamul, i se vor subordona datorită tradiției istorice și a confucianismului. Previziunile lui Huntington au fost deja depășite.  Yuanul chinezesc impunându-se tot mai mult în fața dolarului american, SUA fiind atât de îndatorată Chinei, încât ar da faliment, dacă ar trebui să returneze toată datoria de îndată, spun specialiștii.
Deja yuanul a înlocuit dolarul în schimburile comerciale dintre China cu țări precum Argentina, Australia, Emiratele Arabe Unite, Brazilia și chiar, surprinzător, Japonia [10].
În prezent, nu cred că există un oraș mai mare din lume în care să nu fie și o comunitate de chinezi. Construirea „capetelor de pod” continuă prin politici de emigrare, dar și prin stabilirea de relații cu oameni importanți din alte țări. De exemplu, am văzut la fața locului, Universitatea Academiei Chineze de Științe are un program de burse doctorale pentru țările lumii a treia, prin care inteligențele acestor țări sunt atrase să-și facă doctoratul gratuit în China. Evident, răsplata va veni mai târziu, înzecit sau însutit.
Va ajunge „rasa galbenă” stăpâna Lumii? Cred că asta nu depinde nu numai de ei, ci și de „boieria” (a se citi „lenea”) restului lumii. Reamintesc că ziarul The Guardian, citând o sursă guvernamentală britanică, spune:„Putem fie să începem să muncim la fel de mult precum chinezii, fie în curând toți vom munci pentru chinezi”.
Bibliografie
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.8866
[2] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9257
[3] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9296
[4] http://economiaonline.ro/china-provocarea-secolului-xxi/
[5] http://www.contributors.ro/economie/china-testeaza-liberalizarea-economiei-zona-libera-shanghai/
[6] http://roren.ro/ro/articles/181/shanghai-oras-planificat-oras-cu-cap
[7] http://www.cotidianul.ro/ambitie-made-in-china-300000-km-de-autostrada-in-2-ani-214427/
[8] http://www.realitatea.net/fotografii-care-iti-taie-respiratia-autostrazi-suspendate-in-china_1101609.html
[9] http://ro.wikipedia.org/wiki/Ciocnirea_civiliza%C8%9Biilor
[10] http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/dolarul-chinezesc-82740

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:52:38 Ora de vară a Europei de Est