Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Școli | Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea

Proiectul „Ne gândim la viitor”

„Meseria - brățară de aur”


Vineri, 4.06.2010, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, a avut loc ultima activitate din cadrul concursului „Meseria - brățară de aur”, concurs care s-a desfășurat în cadrul proiectului educațional „Ne gândim la viitor”....citeste


 

Dar din dar, cu dragoste!

De 1 Martie, cu gândul la 8 Martie...


Luni, 1 martie 2010, elevi din clasele I, a III-a și a IV-a B de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea, însoțiți de doamnele înv. educator Viorica Bondar, Ana Pantea și Viorica Potra, au făcut o vizită la Centrul pentru persoane vârstnice al Fundației Consistoria Efrem Beniamin din Oradea. ...citeste


 

În cadrul proiectului național „Mâini dibace”

Frumusețile primăverii...


Miercuri, 24 februarie 2010, elevii din clasele I-IV de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea au fost în vizită de lucru la partenerii lor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, elevii clasei a IV-a C, îndrumați de doamna învățătoare Ana Cuc. ...citeste


 

Expoziție, la „Dacia” și CSEI nr. 2

Proiectul național „Mâini dibace”


Vineri, 29 noiembrie 2009, s-a încheiat prima etapă a proiectului național „Mâini dibace”, derulat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea și Școala cu clasele I - VIII „Dacia” Oradea. Proiectul este coordonat de înv. ed. Bondar Viorica și înv. Negruț Gabriela. În afară de elevii celor două școli orădene, la proiect mai participă 2.374 de elevi din 78 de școli din 31 de județe, îndrumați de 131 de cadre didactice. ...citeste


 

Miercuri, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea

„Culorile toamnei” în... „Mâini dibace”


Miercuri, 11 noiembrie 2009, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, s-a desfășurat activitatea „Culorile toamnei”, în cadrul proiectului educațional național „Mâini dibace”. ...citeste


 

Vineri, la C.S.E.I. nr.2, o nouă lansare

Proiectul educațional național „Mâini dibace”


La acest proiect participă în calitate de aplicant Școala cu clasele I - VIII „Dacia” și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 din Oradea. Proiectul se va desfășura pe tot parcursul acestui an școlar și se adresează elevilor din ciclul primar din întreaga țară. ...citeste


 

Împreună, vom reuși mai bine!

Și nouă ne pasă


Miercuri, 13 mai 2009, un grup de elevi din clasele I, a II-a și a III-a A de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea și un grup de elevi-voluntari din clasele a X-a A și B de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au întreprins o acțiune de ecologizare în parcul de lângă Muzeul Þării Crișurilor....citeste


 

„Dăruind, vei dobândi”

Împreună vom reuși mai bine!


Joi (9 aprilie 2009), un grup de elevi din clasele I , a II-a și a III-a A de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea și un grup de elevi–voluntari din clasele a X-a A și D de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au făcut o vizită la Căminul fundației „Consistoria Efrem Beniamin” din Oradea....citeste


 

Un nou proiect educațional

„Împreună, vom reuși mai bine!”


Există la nivelul școlilor speciale din Oradea o politică educațională constantă de socializare a copiilor cu cerințe educative speciale (CES) și de conștientizare a comunității de faptul că acești copii au nevoie de înțelegerea și ajutorul nostru. Ei nu ai nicio vină că s-au născut astfel și că soarta le-a fost nefavorabilă. ...citeste


 

Proiectul S.N.A.C.

Prietenie fără frontiere


De doi ani, o grupă de liceeni voluntari din clasa a XI-a E de la Colegiul Național "Mihai Eminescu" și elevii clasei a II-a B de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea derulează împreună un proiect școlar de tip S.N.A.C., intitulat "Prietenie fără frontiere". ...citeste


 

Luni, la Direcția Silvică a județului Bihor

Vernisajul expoziției „Și noi iubim natura!”


În cadrul manifestărilor educative, intitulate „Luna pădurii”, luni, 31 martie 2008, la Direcția Silvică a județului Bihor, a avut loc vernisajul expoziției „Și noi iubim natura!” ...citeste


 

sâmbătă, 6 decembrie 2025, 07:14:03 Ora standard a Europei de Est