Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Școli | Școala din Tășad

La Școala Gimnazială Nr.2 Tășad

Proiect de parteneriat educațional ,,Promovarea diversității rrome prin cultură și artă”


La Școala Gimnazială Nr. 2 Tășad a avut loc, în prag de sărbători, o activitate cultural-artistică intitulată ,,La ușa cortului în șatră", coordonată de prof. Anca Avram și prof. Mihaela Luncan. ...citeste


 

La Școala Gimnazială Nr. 2 Tășad

Nu lăsa violența să te transforme într-un infractor


La începutul semestrului al II-lea an școlar 2012-2013, la Școala Gimnazială Nr.2 Tășad, reprezentată de către director prof. Șandra Florica Anca, a avut loc o întâlnire cu reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție Bihor, comisar Ioana Indrieș și comisar șef Ungur Gheorghe de la Centrul Regional Oradea....citeste


 

La Tășad

„Vine primăvara, renaște natura!”


După o drumeție în poienița din apropierea școlii, elevii claselor I și a II-a de la Școala cu clasele I-VIII din Tășad, îndrumați de doamnele înv. prof. Liana Ban și Ghenț Valentina, au realizat în cadrul orelor de abilități practice un colaj cu titlul „Vine primăvara, renaște natura!” ...citeste


 

De la „Ghioceii” clasei I

„Ghioceii mamei”... la Tășad


Ce poate fi mai frumos decât să dăruiești o floare?
O floare gingașă, curată, prima răsărită-n primăvară, o floare albă pură ca sufletul unui copil!...citeste


 

„La mulți ani, copile drag!”

Excursie la Oradea – Băile Felix


Ziua de 1 Iunie este o zi specială, are o semnificație aparte atât pentru copii, cât și pentru adulții care pentru o clipă retrăiesc acele momente minunate din copilărie....citeste


 

Cu un buchet de acțiuni educative

Ziua națională sărbătorită și la Tășad-Goila


1 Decembrie este o zi deosebită pentru toți românii, mai ales pentru că ea are o semnificație istorică deosebită....citeste


 

La școala din Tășad

Proiectul educațional „1 Decembrie - Ziua tuturor românilor”


În perioada 26 noiembrie - 1 decembrie 2010, la Școala cu clasele I-VIII din Tășad (prof. dir. Liana Baș) s-a desfășurat proiectul educațional „1 Decembrie - Ziua tuturor românilor”, pentru a marca ziua de 1 Decembrie și semnificația ei pentru noi românii. Cadrele didactice implicate în acest proiect (prof. dir. Liana Baș, prof. Ciorba Ciprian, prof. Ban Liana, prof. Bulzan Delia-Mariana, prof. Ghenț Valentina) au considerat că educația patriotică a tinerei generații este o latură importantă a educației, mai ales în zilele noastre când valorile nu mai au mare preț în societate....citeste


 

La Școala cu clasele I-VIII din Tășad

Proiect educațional „Copiii, prietenii naturii”


Interesul și dragostea pentru natură sunt la majoritatea copiilor instinctive. În plus, comportamentele și convingerile formate copiilor la o vârstă cât mai fragedă sunt cele care se păstrează cel mai bine toată viața. ...citeste


 

La Școala cu clasele I-VIII din Tășad

Proiect educațional „Așa sunt eu!”


La Școala cu clasele I-VIII din Tășad, pe parcursul a doua săptămâni, s-au derulat mai multe activități educative cu ocazia Zilei internaționale a romilor (8 aprilie). ...citeste


 

Un parteneriat între școlile din Tășad și Drăgești

„Vivat prietenia!”


Ziua de 31 mai 2009 a fost o zi emoționantă, mult așteptată de elevii școlilor din Tășad și Drăgești (județul Bihor)....citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021