Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Grădinițe | Grădinița din Sânmartin

La Grădinița „Prietenii copilăriei”din Sînmartin

Flori pentru mama mea


Mama! Ce cuvânt înălțător! Primul nostru cuvânt! Ce sentiment de dragoste ne învăluie sufletul și un chip sfânt ne apare în fața ochilor atunci când îl rostim!...citeste


 

Marți, la Grădinița din Sânmartin

Mămico, hai să ne jucăm! (ed. III)


La Grădinița din Sânmartin, prof. Szabo Andreia și Șerfezi Erika fac ce vor cu copiii din grupa mare – pregătitoare, dar și cu părinții!...citeste


 

Proiect multicultural la Grădinița din Sânmartin

Eu și lumea mea


Miercuri, 10 noiembrie 2010, la Grădinița (cu program prelungit) din Sânmartin, a avut loc lansarea proiectului multicultural „Eu și lumea mea”, respectiv la grupa mare (grupa Ursuleților). ...citeste


 

La Grădinița din Sânmartin

Portul meu cel românesc...


„Portul meu cel românesc/ E ușor ca să-l ghicești!”
De la aceste versuri, am pornit luni, 11 ianuarie 2010, când am început tema săptămânii:,,Lada de zestre a bunicii’’. ...citeste


 

În Săptămâna națională a siguranței rutiere

„Stopul din colțul străzii”


Pornind de la primele două versuri ale poeziei învățate („-Cum treci strada?/ -Uite cum ...!”), „Fluturașii”, preșcolarii grupei mari de la Grădinița din Sânmartin (conduși de educatoarea Livia Bondar) și-au consolidat și îmbogățit cunoștințele legate de circulația corectă pe drumurile publice, respectând semnificația principalelor indicatoare rutiere....citeste


 

Joi, la Biserica din Sânmartin

Concurs județean de creație artistico-plastică pentru preșcolari


„Lăsați copiii să vină la mine!” „Dacă dai, devii bogat!” ”Dăruiește și vei dobândi!” „Dacă vrei să faci lucruri mari, trebuie să rămâi mic”, „Îngerași printre sfinți”...
Caut un motto potrivit la întâmplarea minunată de joi (9 aprilie 2009), de la Biserica Ortodoxă din Sânmartin. Înclin să cred că ultima variantă e cea mai sugestivă.....citeste


 

Proiectul tematic

„Să creștem frumoși și sănătoși!”


Săptămâna trecută, copiii din grupa mare (grupa fluturașilor) de la Grădinița din Sânmartin au finalizat proiectul tematic ,,Să creștem frumoși și sănătoși”, printr-o activitate de evaluare, la care au participat toți copiii din grădiniță, alături de educatoarele lor, dar și copiii și educatoarea din Haieu....citeste


 

La Grădinița din Sânmartin

Grupa fluturașilor în acțiune


Ce repede trec zilele când sunt încărcate de evenimente, dar când sunt și plăcute, parcă ne fac să ne gândim: a fost vis sau realitate? A fost 8 Martie!
La Grădinița din Sânmartin, copiii din grupa mare – grupa fluturașilor (condusă de educatoarea Livia Bondar) au vrut să le arate mămicilor că „fluturașii” lor sunt cei mai isteți... Și le-au demonstrat-o prin intermediul concursului ,,Îmi aleg o meserie”....citeste


 

„Dacă dai, devii bogat!”

Bucurii, de 8 Martie, la biserica din Sânmartin


Curios lucru, nu-i așa? „Dacă dai, devii bogat”.
Să nu înțelegem, însă, că toți bogații lumii au ajuns în această situație economică pentru că au început prin a da altora, deși mai sunt și excepții de la regulă.
În cazul de față, însă, e vorba de cu totul altceva......citeste


 

Vineri, la Grădinița din Sânmartin

”Mămico, hai să ne jucăm!”


Sub genericul ”Mămico, hai să ne jucăm!” la Grădinița din Sânmartin (județul Bihor), s-a desfășurat vineri, 6 martie 2009, o acțiune specială, închinată zilei de 8 Martie - Ziua internațională a femeii. Activitatea face parte din proiectul multicultural ”Europa, bine te-am găsit!”, lansat de educatoarele de la Grădinița din Sânmartin, de la grupa Ursuleților (mijlocie), educatoarele institutoare Andrea Damian și Șerfezi Erika....citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021