Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Școli | Școala din Husasău de Criș

Un moment sărbătoresc aparte

Ziua Europei, sărbătorită la Școala din Husasău de Criș


Ziua de 9 Mai, Ziua Europei, sărbătoare europeană, cu triplă semnificație pentru noi românii, a fost marcată și la Școala Gimnazială Nr. 2 din Husasău de Criș....citeste


 

Implicare, armonie, bucurie!

„Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș


Programul „Școala altfel” cu tema „Să știi mai multe, să fii mai bun!” (7 - 11 aprilie 2014) a însemnat pentru elevii de la Școala Gimnazială Nr. 2 Husasău de Criș desfășurarea mai multor activități în care s-au implicat cu entuziasm, un motiv în plus de a se apropia de tot ceea ce înseamnă școală....citeste


 

În cadrul proiectului național „Viața”

Un mic dejun, pe cinste, la Husasău de Criș


Vineri, 21 martie 201, elevii claselor I și a II-a de la Școala Gimnazială Nr.2 din Husasău de Criș, coordonați de domna învățătoare Rus Cristina și Sîrb Angela, au desfășurat activități gospodărești în cadrul orei de abilități practice. ...citeste


 

Miercuri, la Husasău de Criș

Program festiv dedicat Sărbătorii Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos


Elevii claselor I și a II-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Husasău de Criș, coordonați de doamnele învățătoare Cristina Rus și Angela Sîrb, au pus în scenă, miercuri 18 decembrie 2013, la Biserica Ortodoxă din localitate, un program festiv dedicat Sărbătorii Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos. ...citeste


 

„Împreună pentru siguranță”

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș


Miercuri, 13 iunie 2012, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității alături de coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Ființe Umane au organizat o serie de activități cu caracter preventiv la Școla cu clasele I-VIII din localitatea bihoreană Husasău de Criș. ...citeste


 

Lecția Naturii

Cunoaștem, prețuim, îndrăgim și ocrotim natura!


Natura este atât de darnică și de înțelegătoare cu noi, încât nu se supără pe noi orice i-am face, dar aceasta nu ne dă dreptul să nu o respectăm, prețuim și ocrotim.
E ca un copil, bună, sensibilă și de mare preț pentru tot ceea ce ne dăruiește…...citeste


 

De Ziua mondială a mediului

“Natura are nevoie de tine!”


Cu ocazia „Zilei mondiale a mediului” (5 iunie 2009), la Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Criș, s-a desfășurat o acțiune educativă, sub genericul ,,Natura are nevoie de tine”.
La manifestare au participat elevii clasei a VI-a, sub coordonarea dnei prof. Sanda Radu....citeste


 

Copiii din Husasău de Criș au visat..., dar au și realizat o excursie

La Grădina Botanică din Cluj-Napoca și Mausoleul lui Octavian Goga de la Ciucea


Manifestările organizate la Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Criș cu prilejul sărbătoririi Zilei copilului s-au încheiat, vineri (5 iunie 2009), în mod fericit, cu o „incursiune” la Grădina Botanică din Cluj-Napoca și Mausoleul lui Octavian Goga de la Ciucea....citeste


 

De Ziua copilului

Sărbătoarea copilăriei... la Husasău de Criș


În fiecare an este sărbătorită mama...(tata), iar pe 1 Iunie e rândul copilului. Fără copii, viața ar fi ca un pom fără roade....citeste


 

În cadrul proiectului educațional „Clase vecine”

„Micii europeni” de la Husasău de Criș au sărbătorit, vineri, Ziua Europei


În cadrul proiectului educațional „Clase vecine”, încheiat între clasele a II-a, a III-a și a IV-a de la Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Criș, vineri, 8 mai 2009, a avut loc cea de-a patra întâlnire de proiect, intitulată „Micii europeni”, care a vizat sărbătorirea Zilei Europei. ...citeste


 

duminică, 17 ianuarie 2021