Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Grădinițe | Grădinița nr. 23 Oradea

Stil de viață sănătos

,,La picnic... în Grădinița Nr. 23”


Luni, la ora de educație alimentară, copiii din cele șase grupe ale Grădiniței Nr. 23 (structură a Liceului Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu") au avut în mijlocul lor un nutriționist, pe Alina Florina Culda....citeste


 

Vineri, la Grădinița Nr. 52

Campionii noștri s-au întors cu premiu și medalii și de la ,,Micii campioni”


Vineri (27 mai 2016), la Grădinița Nr. 52 din Oradea, s-a desfășurat cea de-a VIII-a ediție a concursului ,,Micii campioni", desfășurat în cadrul proiectului educațional național ,,Micii campioni", cu statut interregional, la actuala ediție, după cum a precizat managerul de proiect, doamna prof. Maria Nan, directorul Grădiniței Nr.52....citeste


 

Joi, Grădiniţa Nr. 28 - ,,Nufărul”- a organizat

Cupa grădinițelor, la Era Park


Joi, 26 mai 2016, dansatorii noștri campioni din grupa mare A, instruiți de doamna profesor Elisabeta Moțica, au participat cu succes la un nou concurs de dans....citeste


 

Joi, Grădiniţa Nr. 27 - „Voinicel” a organizat

Concursul județean ,,Grație și armonie”, la Era Park


Grădiniţa Nr. 27 - „Voinicel" din Oradea (structură a Colegiului Naţional „Iosif Vulcan") a organizat joi, 12 mai 2016, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor și Era Park, sub Cupola Era Park, concursul județean ,,Grație și armonie"....citeste


 

Premii cucerite de dansatorii noștri campioni

La Era Park, în 9 mai, la concursul ,,România mea”


Buna noastră colegă profesor Cornelia Borz, director al Grădiniței Nr. 34 din Oradea, ne-a invitat să participăm la proiectul educațional ,,România mea"....citeste


 

Vineri, la Grădiniţa Nr. 23

Proiectul ,,În pași de dans”


Participând cu succes la toate concursurile la care au fost invitate, ,,vedetele" Grădiniței Nr. 23 au evoluat vineri (17 iunie 2016) ,,acasă", în fața colegilor mai mici și a doamnelor educatoare, în cadrul concursului local ,,În pași de dans"....citeste


 

O grădiniță așa cum v-ați putea dori!

Grădinița Nr.23, în centrul Oradiei


Dacă vă doriți o grădiniță ca-n povești, care să vă bucure copilăria, atunci căutați-ne pe Str. Republicii Nr. 41, peste drum (lateral) de Magazinul ,,Crișul", pe stânga cum veniți de la Gară....citeste


 

Miercuri, la Grădinița Nr. 23 din Oradea

Un dar pentru mama


La Grădinița Nr. 23 din Oradea, structură a Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, coordonată de dna prof. Camelia Puie, în calitate de director adjunct al instituției, Ziua de 8 Martie a fost întâmpinată în fel și chip, prin proiecte bogate și variate la nivelul celor șase grupe ale unității de învățământ....citeste


 

De la Grădinița nr. 23 - Oradea

Cu daruri și colinde la Consistoria


Și în acest an, în preajma Marelui Praznic Împărătesc – Nașterea Domnului, tot mai mulți copii și elevi din grădinițele și școlile bihorene își propun să fie milostivi, să dăruiască din puținul lor, dar din tot și cu tot sufletul!...citeste


 

Călătorie în timp

Prezentarea patimilor lui Iisus – expoziție pentru suflet


Luni, 30 martie 2009 - Călătorie în timp : Prezentarea patimilor lui Iisus – expoziție pentru suflet la Centrul Posticum (Oradea str. Teiului nr. 26).
Dând curs invitației lansate de oamenii sensibili și inimoși de la Centrul Posticum din Oradea, copiii grupei mijlocii “B” de la Grădinița nr. 23 Oradea, însoțiți de dna educatoare Angelica Șandor, dna directoare Aurelia Laza și dna institutor Anca Nicolae, bunici și părinți, au experimentat și trăit “O călătorie în timp” pe urmele Mântuitorului în Săptămâna Patimilor, de la Duminica Floriilor la Duminica Învierii. ...citeste


 

În cadrul proiectului „Sã dãinuim în Europa cu plãmânii verzi!”

„Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”


La Grãdiniþa nr. 23 din Oradea s-a desfãºurat astãzi (joi, 9 octombrie 2008) o nouã activitate de proiect, intitulatã „Lumea minunatã a pãdurilor româneºti”, în cadrul cãreia copiii din douã grupe (mare ºi pregãtitoare) s-au întrecut în a recunoaºte ºi desena copacii ºi animalele din pãdure, prezentate în power point de invitatul echipei de proiect, dl conf. dr. Atanase Dalea, de la Facultatea de Protecþia Mediului, din cadrul Universitãþii Oradea. ...citeste


 

La Grădinița nr. 23 - Oradea

Concertul din pădure!


În lumea copiilor e lesne de pătruns dacă reușești să le descifrezi mesajele, preocupările și pornirile lăuntrice care le motivează acțiunile. Intrând în lumea lor mirifică, te vei bucura de toată frumusețea, sinceritatea și candoarea vârstei, îngemănate și orchestrate, care fac să se cutremure munții, să se potolească furtunile, să înflorească pajiștile, să cânte păsărelele. ...citeste


 

Un nou episod, la Grădinița nr. 23 - Oradea

Concursul din ... pădure!


În lumea preșcolarilor, totul e posibil! Copiii și educatoarele au imaginație bogată, multă energie și o reacție promptă. Ce visează noaptea înfăptuiesc dimineața, până când alții nici nu apucă să se dezmeticească. Au tot chitit educatoarele și copiii grupei mijlocii, de la Grădinița nr. 23, Camelia Puie și Miklo Iuliana, cum să iasă la rampă la final de an cu o serbare trăsnet, și uite că le-a ieșit. ...citeste


 

În cadrul Săptămânii voluntariatului

La Azilul de bătrâni, mănăstirea Sfintei Cruci și casa de copii Ciupercuțele


În Săptămâna voluntariatului, copiii din două grupe ale Grădiniței nr. 23 din Oradea au participat la o serie de manifestări de care sunt deosebit de mândri. Copiii din grupa mijlocie, îndrumați de educatoarele Camelia Puie și Miklo Iuliana, și cei din grupa mare pregătitoare, însoțiți de educatoarele Aurelia Laza (directoarea grădiniței) și Mihaela Pele, au fost în vizită la Azilul de bătrâni din Velența (căminul fundației “Consistoria Efrem Beniamin"), aducând bunicilor internați aici câteva raze de bucurie cu atențiile, versurile și cântecele lor. ...citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021