Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Școli | Școala din Sânmartin

Proiect educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus” din Sînmartin

„Să simțim Unirea în suflete”


Este vorba despre proiectul educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus", Sînmartin coordonat de prof. Știubea Elena; responsabili de proiect de la școala noastră: director Potre Bucur, director adjunct Ianc Ileana, Pintea Laura....citeste


 

Recurs la istorie

Au cinstit cu mare drag, la Sînmartin, Ziua Naţională


Doamna înv. Viorica Marc-Bulzan este înzestrată cu harul profesiei de dascăl, dar şi cu cel al cântării şi slujirii lui Dumnezeu.
Ne-a convins şi ne-am convins de aceste adevăruri de-a lungul anilor, urmărindu-i activitatea didactică, dar şi cea artistică, pe nenumărate scene...citeste


 

Sfântul Nicolae și fetele sărace

Cu sceneta la Biserica din Podgoria


Pentru cunoașterea legendei și obiceiului (tradiției) de a face daruri în noaptea dinaintea sărbătorii de Sfântul Nicolae, doamna profesor Florica Moldovan și elevii clasei a V-a A de la Școala din Sînmartin au prezentat o scenetă în fața elevilor, dascălilor (director - prof. Domnica Pantea, prof. Viorel Bot, Viorica Bulzan Marc, Elena Știubea, Laura Toda, Ramona Bala...) și părinților, chiar în ziua de 6 decembrie (2011), o scenetă despre una din minunile săvârșite de Sf. Nicolae....citeste


 

Ieri, beiușenii au colindat la Sânmartin

„Să ajutăm copiii să zâmbească” (II)


Elevii Școlii cu clasele I-VIII din Sânmartin derulează împreună cu elevii Colegiului Național „Samuil Vulcan” din Beiuș proiectul de voluntariat, intitulat „Să ajutăm copiii să zâmbească”....citeste


 

O carte pentru copii

„Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”


Literatura pentru copii trebuie să cuprindă (neapărat) și cartea dlui Florian Brădeanu: „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”. Trebuie! Subliniem, accentuăm. O spunem răspicat. Imperativ! ...citeste


 

Un reportaj... în versuri

Pe urmele dacilor


Într-un mod cât se poate de original, inedit, exprimându-se printr-un limbaj neaoș bihorenesc, doamna învățătoare Viorica Bulzan Marc, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin, ne prezintă, în versuri, un reportaj despre o excursie la Þebea, Deva - cetate, Alba Iulia......citeste


 

Proiectul „Jertfă din iubire”

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin


Cea de-a treia activitate din cadrul proiectului educațional „Jertfă din iubire” a fost programată anume, marți (31 mai 2011), în Ajunul Zilei Copilului. Sub genericul „Un cântec, un zâmbet pentru copilărie”, elevii claselor I B de la Școala din Sânmartin, îndrumați de înv. Laura Ban și a III-a A (înv. Violeta Dicu) au prezentat un moment emoționant închinat Măriei sale, Copilul, iar îndrăgitul profesor de muzică, dna Loredana Pantea, a pus paie pe foc cu grupul său de chitariști și soliști – „Acorduri de chitară”....citeste


 

De la Sînmartin la Beiuș

„Să ajutăm copiii să zâmbească!”


Prof. Loredana Pantea și chitariștii săi, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin, ne-au cântat și încântat, marți, 31 mai 2011, la repetiția generală. Miercuri, ei aveau să susțină un recital la Primăria din Beiuș, alături de partenerii lor de proiect de la Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, elevii doamnei prof. de muzică Gabriela Vescan, în cadrul proiectului de parteneriat (voluntariat) „Să ajutăm copiii să zâmbească!” ...citeste


 

O întâlnire de suflet...

Pornind de la „Rădăcina” lui Florian Brădeanu


Când dna înv. Viorica (Bulzan) Marc, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmatin, ne-a lansat invitația de a participa marți (24 mai 2011) la întâlnirea cu scriitorul Florian Brădeanu (poetul ce-și are rădăcinile în Tulca), ne-am rezervat o oră, având în continuare, pe agenda zilei, și concursul județean de chimie de la C.N. „Iosif Vulcan”. Am plecat pentru o oră... și am rămas trei! ...citeste


 

Școala din Sînmartin a primit cu drag vizita unor

Oaspeți din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia


Miercuri, 23 martie 2011, elevii și dascălii Școlii din Sînmartin s-au simțit onorați să primească vizita delegației celor 17 profesori din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia, prezente la reuniunea de proiect Comenius de la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, intitulat „Plurilingvism: identitate și diversitate”....citeste


 

La Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin, județul Bihor

Este impresionantă tradiția rezultatelor bune la ramurile sportive


Cu domnul profesor Viorel Potre, profesor de educație fizică și sport la școala din Sânmartin, am făcut cunoștință, în urmă cu un an sau doi, la o competiție județeană de handbal găzduită de Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.
Nu puteam intui atunci ce zestre de cupe, medalii și diplome ascunde moderna sală de sport de la școala din Sânmartin, în „anticameră” (impropriu spus). ...citeste


 

joi, 28 martie 2024, 10:36:32 Ora standard a Europei de Est