Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Școli | Școala din Sânmartin

Proiect educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus” din Sînmartin

„Să simțim Unirea în suflete”


Este vorba despre proiectul educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus", Sînmartin coordonat de prof. Știubea Elena; responsabili de proiect de la școala noastră: director Potre Bucur, director adjunct Ianc Ileana, Pintea Laura....citeste


 

Recurs la istorie

Au cinstit cu mare drag, la Sînmartin, Ziua Naţională


Doamna înv. Viorica Marc-Bulzan este înzestrată cu harul profesiei de dascăl, dar şi cu cel al cântării şi slujirii lui Dumnezeu.
Ne-a convins şi ne-am convins de aceste adevăruri de-a lungul anilor, urmărindu-i activitatea didactică, dar şi cea artistică, pe nenumărate scene...citeste


 

Sfântul Nicolae și fetele sărace

Cu sceneta la Biserica din Podgoria


Pentru cunoașterea legendei și obiceiului (tradiției) de a face daruri în noaptea dinaintea sărbătorii de Sfântul Nicolae, doamna profesor Florica Moldovan și elevii clasei a V-a A de la Școala din Sînmartin au prezentat o scenetă în fața elevilor, dascălilor (director - prof. Domnica Pantea, prof. Viorel Bot, Viorica Bulzan Marc, Elena Știubea, Laura Toda, Ramona Bala...) și părinților, chiar în ziua de 6 decembrie (2011), o scenetă despre una din minunile săvârșite de Sf. Nicolae....citeste


 

Ieri, beiușenii au colindat la Sânmartin

„Să ajutăm copiii să zâmbească” (II)


Elevii Școlii cu clasele I-VIII din Sânmartin derulează împreună cu elevii Colegiului Național „Samuil Vulcan” din Beiuș proiectul de voluntariat, intitulat „Să ajutăm copiii să zâmbească”....citeste


 

O carte pentru copii

„Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”


Literatura pentru copii trebuie să cuprindă (neapărat) și cartea dlui Florian Brădeanu: „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”. Trebuie! Subliniem, accentuăm. O spunem răspicat. Imperativ! ...citeste


 

Un reportaj... în versuri

Pe urmele dacilor


Într-un mod cât se poate de original, inedit, exprimându-se printr-un limbaj neaoș bihorenesc, doamna învățătoare Viorica Bulzan Marc, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin, ne prezintă, în versuri, un reportaj despre o excursie la Þebea, Deva - cetate, Alba Iulia......citeste


 

Proiectul „Jertfă din iubire”

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin


Cea de-a treia activitate din cadrul proiectului educațional „Jertfă din iubire” a fost programată anume, marți (31 mai 2011), în Ajunul Zilei Copilului. Sub genericul „Un cântec, un zâmbet pentru copilărie”, elevii claselor I B de la Școala din Sânmartin, îndrumați de înv. Laura Ban și a III-a A (înv. Violeta Dicu) au prezentat un moment emoționant închinat Măriei sale, Copilul, iar îndrăgitul profesor de muzică, dna Loredana Pantea, a pus paie pe foc cu grupul său de chitariști și soliști – „Acorduri de chitară”....citeste


 

De la Sînmartin la Beiuș

„Să ajutăm copiii să zâmbească!”


Prof. Loredana Pantea și chitariștii săi, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin, ne-au cântat și încântat, marți, 31 mai 2011, la repetiția generală. Miercuri, ei aveau să susțină un recital la Primăria din Beiuș, alături de partenerii lor de proiect de la Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, elevii doamnei prof. de muzică Gabriela Vescan, în cadrul proiectului de parteneriat (voluntariat) „Să ajutăm copiii să zâmbească!” ...citeste


 

O întâlnire de suflet...

Pornind de la „Rădăcina” lui Florian Brădeanu


Când dna înv. Viorica (Bulzan) Marc, de la Școala cu clasele I-VIII din Sînmatin, ne-a lansat invitația de a participa marți (24 mai 2011) la întâlnirea cu scriitorul Florian Brădeanu (poetul ce-și are rădăcinile în Tulca), ne-am rezervat o oră, având în continuare, pe agenda zilei, și concursul județean de chimie de la C.N. „Iosif Vulcan”. Am plecat pentru o oră... și am rămas trei! ...citeste


 

Școala din Sînmartin a primit cu drag vizita unor

Oaspeți din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia


Miercuri, 23 martie 2011, elevii și dascălii Școlii din Sînmartin s-au simțit onorați să primească vizita delegației celor 17 profesori din Anglia, Franța, Finlanda, Italia, Spania și Turcia, prezente la reuniunea de proiect Comenius de la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, intitulat „Plurilingvism: identitate și diversitate”....citeste


 

La Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin, județul Bihor

Este impresionantă tradiția rezultatelor bune la ramurile sportive


Cu domnul profesor Viorel Potre, profesor de educație fizică și sport la școala din Sânmartin, am făcut cunoștință, în urmă cu un an sau doi, la o competiție județeană de handbal găzduită de Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.
Nu puteam intui atunci ce zestre de cupe, medalii și diplome ascunde moderna sală de sport de la școala din Sânmartin, în „anticameră” (impropriu spus). ...citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021