Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Rubrici | Recenzie

Prestigios premiu internațional de literatură selecționează în finală

O carte despre Bihor, scrisă de un bihorean


Buongiorno, Bihor!
Un viitor luminos. Crescut în Transilvania în umbra comunismului/ Un futuro luminoso. Cresciuto in Transilvania allombra del comunismo...citeste


 

Teatru, poezie şi muzică, într-un eveniment înălţător

Seară magică, alături de invitații Mihaelei Dindelegan


Lansarea celor mai recente trei volume ale poetei Mihaela Dindelegan a constituit o nouă surpriză, dar și un prilej de delectare literară și artistică pentru toți participanții la evenimentul desfășurat luni, 25 septembrie 2017, la Librăria Ratio et Revelatio (de pe Str. Republicii Nr. 22)....citeste


 

A apărut în colecția Poesis a Editurii Vremea

Parapoezie contemporană, de Constantin Nițu


Poeziile scrise de Constantin Nițu sunt cu totul speciale. Însuși titlul volumului de poezii este unul inventat de autor, acesta atașând prefixul para- pentru a duce cititorul cu gândul la o scriitură ce se abate de la caracteristicile obișnuite....citeste


 

Plecăciune de pe Dealul Olarilor!

Revista „Curtea de la Argeș”, numărul din ianuarie 2013


La adresa cunoscută (www.curteadelaarges.ro), poate fi deja citită revista pe luna ianuarie - eminesciana, și prin ilustratiile reproducând tablouri din seria „Eminesciana”, a pictorului Ion Daghi, Chișinău, pe care vi le semnalez cu încredere (mai ales că sunt color pe web, dar vor fi alb-negru în revista tiparită)....citeste


 

Caracterizare pseudo-autobiografică

Patricia Lidia, în „Oglinda literară” nr. 127


Revista „Oglinda literară” nr. 127 cuprinde printre altele și un text semnat de Patricia Lidia – în traducere liberă fosta Patricia Cevei, gojdista (pg. 57 – Caracterizare pseudo-autobiografică)....citeste


 

Prof. Carmen Þirban a publicat două volume în scop pur didactic

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”


Pe vremea când a scris materialul pentru cele două volume ale sale, Carmen Þirban nu s-a gândit, o clipă, că poeziile și însemnările sale vor fi publicate în volum....citeste


 

Un dar de suflet de Sfintele Sărbători de Paști

„Tarna Mare – istorie-legendă-adevăr”


Venind la Oradea, Horațiu Molnar mi-a adus din partea distinsei doamne profesor Doina Molnar cartea „Tarna Mare – istorie-legendă-adevăr”, pe care o consider ca un dar de suflet de Sfintele Sărbători de Paști....citeste


 

Daniel-Dumitru Darie

Radiestezia, blamată spre necunoaștere


Descoperirile științelor ultimului secol pun la grea încercare convingerile pe care le are fiecare dintre noi cu privire la proprietățile materiei. Fizica a dovedit că materia aflată la îndemâna simțurilor este energie. Odată cu aceasta, s-a produs o adevărată revoluție în cunoaștere, care a diminuat convingerile și reperele culese din lume prin intermediul simțurilor... ...citeste


 

„Sfârlisme”...

De la „Stele verzi” la cartea „Verde de... Oradea”


Cititorii săptămânalului nostru, „Informația de Vest”, văd „stele verzi”, cu sau fără voie, în fiecare număr. Ați ghicit, desigur: este vorba despre rubrica lui Alexandru Sfârlea. ...citeste


 

Recenzie

Lecții de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice


Orice nouă apariție editorială reprezintă un excelent prilej de bucurie epistemologică, întrucât – în era informaticii – cartea a fost și va rămâne una dintre cele mai importante surse de cunoaștere.
Pe această traiectorie se înscrie și lucrarea doamnei profesoare Ariana-Stanca Văcărețu - „Lecții de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice”, apărută anul acesta la Editura Eikon din Cluj-Napoca....citeste


 

joi, 28 martie 2024, 18:44:59 Ora standard a Europei de Est