Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Școli | Școala din Remetea

În cadrul Şcolii Gimnaziale „Petru Miheş”, Meziad, s-a desfăşurat

Concursul judeţean ,,Fii turistul meu!”, ediţia I


În cadrul Şcolii Gimnaziale „Petru Miheş", Meziad s-a desfăşurat în perioada ianuarie - mai, concursul judeţean Be my tourist!/ Sois mon touriste!/ Fii turistul meu!, organizat pe trei secţiuni: limba engleză, limba franceză şi limba română. ...citeste


 

Proiectul „O lume fără ură, o lume mai bună

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței


În perioada 7 februarie - 24 martie 2017 se desfășoară concursul „Fără ură, cu toleranță", inițiativă lansată de Organizația Salvați Copiii în cadrul programelor educaționale Drepturile Copilului și Ora de Net (www.oradenet.ro), susținute de Ministerul Educației Naționale. ...citeste


 

La Şcoala Gimnazială Nr. 1 Remetea,

Proiect de mobilitate pentru profesori în cadrul programului Erasmus+


Începând cu anul şcolar 2014-2015, pe parcursul a doi ani şcolari, se derulează la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Remetea proiectul Erasmus+, K1 „Îmbunătăţirea continuă a calităţii educaţiei în şcoală prin perfecţionarea cadrelor didactice şi adoptarea unor strategii de internaţionalizare, în vederea reducerii abandonului şcolar şi motivării elevilor pentru autoinstruire"....citeste


 

În perioada 3-7 noiembrie

Am participat la un stagiu de formare în Republica Cehă


În perioada 3-7 noiembrie 2014, doamnele profesori Chirodea Alexandra Teodora şi Fuciu Cristina Laura au participat la stagiul de formare „Current issues in education-early school leaving" - Probleme curente în educaţie-abandonul şcolar timpuriu organizat de către instituţia ITC International la Praga, Republica Cehă. ...citeste


 

De la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, la Comisia Europeană

Doamna profesor Florea Camelia Simona a câștigat și a ajuns la Bruxelles


„Europa, casa noastră” și-a premiat câștigătorii pentru activitățile derulate în cadrul campaniei, pentru componența a minimum două activități pe teme europene....citeste


 

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Votează! Contează!


Vineri, 11 aprilie 2014, în cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun” s-a desfășurat la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea activitatea „Votează! Contează!”, coordonată de d-na profesoară Florea Camelia Simona. ...citeste


 

Campania elevilor pentru europarlamentare

Acțiunea „Votează! Contează!”


Elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Remetea organizează vineri, 11 aprilie 2014, o acțiune de promovare a participării la vot la alegerile europarlamentare. ...citeste


 

Întâlnire de proiect la Remetea

Diversitatea în sport


Sub titlul „Diversity in sport” a avut loc la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, în perioada 4 - 7 noiembrie 2013, întâlnirea România - Bulgaria din cadrul Proiectului Internațional ACES „WE ARE DIFFERENT, BUT WE THINK AND FEEL ALIKE”, coordonat de dna prof. Florea Camelia Simona....citeste


 

Imaginea României în lume

Două proiecte de parteneriat internațional la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea


Anul școlar 2013 – 2014 debutează la Școala Gimnazială Nr. 1 din Remetea, județul Bihor, cu lansarea a două proiecte internaționale care vor implica elevi din multe țări europene. ...citeste


 

Picturi religioase pe sticlă și ouă încondeiate ale elevilor de la Remetea

Expoziție la Muzeul Municipal Beiuș


În perioada 10 mai – 1 iunie 2013, Muzeul Municipal din Beiuș gazduiește expoziția de picturi religioase pe sticlă și ouă încondeiate, realizate de elevii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, coordonați de doamnele profesoare Jozsa Clara, Fuciu Cristina, Foldvari Monica și Gherle Amalia. ...citeste


 

La Școala din Remetea

Spectacolul caritabil „Elevii au talent”


Activitatea care a încheiat săptămâna de activități extracurriculare și extrașcolare a fost spectacolul caritabil „Elevii au talent”. ...citeste


 

Să știi mai multe, să fii mai bun

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea


Ultima zi din cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun”, la Școala Gimnazială nr. 1 Remetea, a fost dedicată cetățeniei active. ...citeste


 

20 martie

Ziua Internațională a Francofoniei la Școala Gimnazială nr. 1 Remetea


20 martie 2013 a fost pentru elevii de la Școala Gimnazială nr. 1 Remetea o zi specială. S-a sărbătorit Ziua Internațională a Francofoniei. ...citeste


 

Joi, spectacol la Căminul Cultural

Spiritul Crăciunului la Școala „Petru Miheș” din Meziad


În preajma Crăciunului e vremea colindelor, a bucuriei, când minunea Nașterii Mântuitorului cuprinde sufletele noastre, le înnobilează, ne face mai sinceri, mai buni, mai comunicativi, mai toleranți și mai curați sufletește. Spiritul Crăciunului pătrunde în fiecare oraș, sat, cătun, în fiecare casă....citeste


 

La școlile din Meziad și Căbești

Cu colindul pe la intelectualii și localnicii satelor


În ajun de Crăciun, când aroma bradului împodobit este prezentă pretutindeni, când mirosul de cozonac și sarmale proaspete plutește în aerul rece al iernii, un singur moment mai este mult așteptat pentru a veni în completarea „tabloului” minunatelor sărbători prilejuite de Nașterea Pruncului Sfânt. ...citeste


 

La școala din Remetea

Redescoperirea copilăriei


Vineri seara (17 decembrie 2010), sala de clasă a elevilor din clasele simultane I-IV de la Școala cu clasele I-VIII din Remetea a fost arhiplină la spectacolul prezentat de cei 22 de copii, sub îndrumarea învățătoarei Camelia Florea. Spectatorii (părinți și bunici) și-au redescoperit copilăria, amintindu-și de zilele în care, cu obrăjorii îmbujorați, anunțau și ei Nașterea Pruncului Sfânt....citeste


 

La școala din Meziad

Părinții, copiii și profesorii, în lumea basmelor


Părinții și copiii de la Școala cu clasele I-VIII „Petru Miheș” din Meziad au fost spectatori și actori ai Carnavalului copiilor, editia I. ...citeste


 

Preșcolarii și școlarii din Meziad

Au prezentat scenete și colinde de Crăciun, la cămin și la biserică


De ani și ani, în prag de sărbători, elevii și dascălii Școlii cu clasele I – VIII „Petru Miheș” din Meziad, comuna Remetea, se pregătesc cu mult drag pentru întâmpinarea Sfintelor Sărbători de iarnă. ...citeste


 

vineri, 29 martie 2024, 12:36:13 Ora standard a Europei de Est