Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Școli | Școala "Alexandru Roman" Oradea

Școli în siguranță

„Prezent în clasă – absent în arest”


Vineri (4 martie 2011), în cadrul proiectului security marketing „Prezent în clasă – absent în arest”, compartimentul Poliției de Proximitate, în colaborare cu Școala „Alexandru Roman”, a organizat o nouă vizită la Penitenciarul Oradea. ...citeste


 

Parteneriat: Școala „Alexandru Roman” – Grădinița nr. 22

„Să dăruiești un mărțișor!”


„Gesturile frumoase se învață încă de la grădiniță, iar ele dăinuiesc în măsura în care s-au interiorizat, devenind priceperi, deprinderi și obișnuințe. A dărui un mărțișor e un obicei românesc străvechi, care produce bucurie dublă. Bucuria celui care dăruiește mărțișorul produce bucurie celui care îl primește”....citeste


 

Cu flori la statuie...

Moment Eminescu la Școala cu clasele I-VIII „Alexandu Roman” din Oradea


Vineri, 14 ianuarie 2011, doamna învățătoare Alina Firtean și elevii clasei a III-a A au făcut o depunere de flori la statuia lui Mihai Eminescu, unde și-au adus împreună aminte despre personalitatea poetului și au recitat poeziile acestuia....citeste


 

La statuia Poetului

Cu Eminescu la piept, pe buze și în gând


N-apucase Iancu să cânte de ora 10 din turnul Primăriei, când o bunicuță, cu o umbrelă și o coroană de flori în mâini, aștepta pe aleea ce duce la statuia lui Mihai Eminescu. O ploaie de steluțe se cernea vineri dimineața peste creștetul Poetului. Curând, cu obrajii îmbujorați și cu pasul vioi, o clasă de copii, o învățătoare și o directoare s-au apropiat de statuie, dorind să fie primii la întâlnirea cu Mihai Eminescu, la fel ca anul trecut, tot pe 14 ianuarie. ...citeste


 

Petrecere de Dragobete la Șc. „Alex. Roman”, Oradea

Regele și regina Dragobetelui


Membrii Consiliul elevilor de la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea, îndrumați de prof. Gheorghina Lemnian (consilier educativ) au organizat o petrecere de Dragobete.....citeste


 

Proiectul educațional „Mărțișorul salvator”

Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea


Vineri (26 februarie 2010), la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea a avut loc cea de-a treia ediție a Târgului de mărțișoare, o ediție specială, cu scop caritabil....citeste


 

Vineri, elevii și dascălii și-au cinstit patronul spiritual

„Ziua școlii” la „Alexandru Roman” din Oradea


Vineri (20 noiembrie 2009), la sărbătoarea lor de suflet, elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea și-au invitat, după obicei, foștii elevi și profesori, care revin cu drag la școala unde au învățat sau predat, pentru că simt că sunt primiți cu sinceritate și bucurie!...citeste


 

La etapa pe sector a concursului „Sanitarii pricepuți”

Echipajul Școlii „Alexandru Roman” din Oradea – locul III


Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea a găzduit, luni (27 aprilie 2009), etapa pe sector a concursului „Sanitarii pricepuți”, organizat de Crucea Roșie. La concurs au participat echipaje formate din câte cinci elevi, atât la gimnaziu, cât și la liceu. La etapa pe sectorul Oradea, au concurat câte opt echipaje la ambele cicluri de învățământ. Cei mai pricepuți dintre gimnaziști au reprezentat Liceul Teologic Greco-Catolic”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, școlile gimnaziale orădene „Alexandru Roman”, „Dacia”, „Ion Bogdan”, Școala cu clasele I-VIII nr. 11” ......citeste


 

La copiii abandonați și bolnavi de la Spitalul Clinic municipal „dr. Gavril Curteanu” din Oradea

Iepurașul a venit mai repede


Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, elevii claselor a VII-a A și C, de la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea, îndrumați de profesoara de biologie, Adina Budea și psihologul școlii, Cosmina Malița, au organizat, miercuri, 8 aprilie 2009, o acțiune umanitară pentru ajutorarea copiilor abandonați și bolnavi de la Spitalul Clinic municipal „dr. Gavril Curteanu” din Oradea....citeste


 

Vineri, la Școala “Alexandru Roman” din Oradea

Manifestare dedicată Zilei naționale a României


Vineri (28 noiembrie 2008), în sala de sport a Școlii cu clasele I - VIII ”Alexandru Roman” din Oradea, a avut loc o manifestare de suflet dedicată apropiatei sărbători de la 1 Decembrie – Ziua națională a României. ...citeste


 

Ieri, în cadrul “Săptămânii educației globale”

Interculturalitate și spiritualitate


Profesor Gheorghina Lemnian, noul consilier educativ al Școlii cu clasele I-VIII “Alexandru Roman” din Oradea, a mobilizat, ieri (joi, 20 noiembrie 2008), în sala de sport a școlii, artiști de artiști, și mai mari și mai mici, într-o horă a prieteniei, fără bariere de vârstă, etnie, religie și sex......citeste


 

Marți, la Școala „Alexandru Roman” din Oradea

Postere cu mesaje de „Ziua Pământului”


Ieri (marți, 22 aprilie 2008), de „Ziua Pământului”, echipaje de elevi din clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a A, îndrumați de prof. Felicia Holhoș, consilier educativ, au realizat postere cu mesaje de „Ziua Pământului”. Cele realizate de a VII-a B și a VIII-a C (îndrumați de prof. de desen Emilia Negru) au fost expuse la cele două intrări în școală (intrarea profesorilor și cea a elevilor)....citeste


 

Miercuri, la Școala “Alexandru Roman”din Oradea

Sărbătorirea Zilei Naționale a României


Elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea s-au adunat miercuri (28 noiembrie) în sala de sport, precum alții la Alba Iulia pe 1 Decembrie 1918, să cinstească Ziua Națională a României....citeste


 

Vineri, 23 noiembrie

Ziua școlii la “Alexandru Roman” Oradea


Dascălii și elevii Școlii cu clasele I-VIII “Alexandru Roman” din Oradea și-au sărbătorit vineri (23 noiembrie 2007) patronul spiritual – Alexandru Roman (născut în 26 noiembrie 1826, la Aușeu), îndrumător cultural, publicist, profesor, membru fondator al Academiei Române... ...citeste


 

Vineri, 23 noiembrie

Ziua școlii la “Alexandru Roman” Oradea


Dascălii și elevii Școlii cu clasele I-VIII “Alexandru Roman” din Oradea vor sărbători astăzi (vineri, 23 noiembrie 2007) Ziua școlii, aniversând ziua de naștere a patronului spiritual – Alexandru Roman (născut în 26 noiembrie 1826, la Aușeu), îndrumător cultural, publicist, profesor, membru fondator al Academiei Române... ...citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021