Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Grădinițe | Grădinița nr. 53 Oradea

Doamnei director, prof. Andrada Șulea,

LA MULȚI ȘI BINECUVÂNTAȚI ANI!


Trăim vremuri în care, socializarea e greu încercată... devenim individualiști, ușor egoiști și necomunicativi. Luptăm pentru scopuri comune, însă cu puncte de vedere diferite, pentru că ne înstrăinează lipsa de socializare....citeste


 

Luni, 14 septembrie, în prima zi de grădiniță,

Primire veselă și prietenoasă la Grădinița Nr. 53 - ,,Junior” din Oradea


Mersul la grădiniță reprezintă o schimbare foarte mare în viața oricărui copil, cât și a familiei acestuia, în special în vremea pandemiei și atunci când micuțul nu a mers anterior la creșă. ...citeste


 

La sfârșitul lunii iunie

S-au încheiat lucrări de reabilitare la Grădinița Nr. 53


Primăria Oradea a finalizat în aceste zile lucrările de reabilitare a Grădiniței Nr. 53, de pe Strada Călugăreni Nr. 4/A. ...citeste


 

Uniți sub tricolor

Am sărbătorit Centenarul la Grădinița Nr. 53


Anul 2018 este un an deosebit de important pentru istoria românilor, bogat în evenimente care ne-au marcat destinul. ...citeste


 

Marți, la Grădinița Nr. 53 - ,,Junior”

Proiectul ,,Prietenii lui Dințișor”


Preșcolarii grupelor mică A, mijlocie A și B, mare A și B, de la Grădinița Nr. 53 - ,,Junior" din Oradea, s-au întâlnit (marți, 13 noiembrie 2018) cu medicul stomatolog, în cadrul proiectului ,,Prietenii lui Dințișor". ...citeste


 

Vineri, la Grădinița Nr. 53 din Oradea

,,Parada dovlecilor”


O experiență de neuitat, ieri, 9.11.2018, la grupa mijlocie A de la Grădinița Nr. 53! ...citeste


 

Joi,

S-a semnat contractul pentru extinderea Creșei Nr.7 și Grădiniței Nr. 53


Joi, 18 octombrie 2018, Primăria Municipiului Oradea, în calitate de beneficiar, a semnat contractul de finanțare aferent proiectului ,,Extinderea Creșei și Grădiniței nr. 53, cu echiparea infrastructurii educaționale pentru educația timpurie antepreșcolară și preșcolară în Municipiul Oradea", cod SMIS 122024, finanțat prin Programul Operațional Regional Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile....citeste


 

A trecut vara, a sosit toamna și a început anul școlar, la 1 septembrie

La Grădinița Nr. 53 se lucrează la modernizarea blocului alimentar și a spălătoriei...


Din 2014, după preluarea prin absorbţie a trei grădinițe cu program normal (Grădi Nr. 19, 14 și 15), Grădinița Nr. 53 funcționează cu 19 grupe de preșcolari la secția română și secția maghiară....citeste


 

De 1 Iunie la Grădinița Nr. 53

La mulţi ani, copilărie! (II)


Ziua Internaţională a Copilului reprezintă ziua în care cei mici sunt în centrul atenţiei şi tot ceea se organizează se face special pentru ei, pentru a-i face să se simtă cei mai importanţi. ...citeste


 

Vineri, am sărbătorit

,,Ziua tatălui” la Grădinița Nr. 53 Oradea


Grupa Steluţelor ( grupa mică A), împreună cu doamnele educatoare Gardan Anca și Popa Alicia, a sărbătorit vineri (11 mai 2018) ,,Ziua tatălui" , o zi în care cei mici au desfăşurat diverse activităţi artistice, sportive si distractive în sala de grupă și în curtea grădiniței, împreună cu tăticii lor....citeste


 

Astăzi, la Grădinița Nr. 53 din Oradea

Salvează planeta Pământ!


Cu ocazia Zilei Internaționale a Pământului (22 aprilie), steluțele grupei mici A, de la Grădinița Nr. 53 din Oradea, sub îndrumarea doamnelor educatoarelor Gardan Anca si Popa Alicia, au participat azi (luni, 23 aprilie 2018) la activități educative privind protejarea naturii. ...citeste


 

Vineri,

Cercul pedagogic al educatoarelor la Grădinița Nr. 53 din Oradea


Departe de lumea dezlănțuită, la Grădinița Nr. 53 - ,,Junior" din Oradea, vineri (17.11.2017), se lucra și afară și înăuntru. Până să cadă zăpada, harnicii constructori zugravi se străduiesc să schimbe fața exterioară a grădiniței. ...citeste


 

De 1 Iunie

,,La mulţi ani!”


1 Iunie, Ziua Internaţională a Copilului, reprezintă ziua în care fiecare dintre noi redevine copil, îşi aminteşte de propria copilărie şi poate o retrăieşte prin ochii copiilor din jur. ...citeste


 

Miercuri,

Carnavalul poveștilor la Grădinița nr. 53 din Oradea


Miercuri, 13 iunie 2012, am asistat pentru prima oară la o serbare la Grădinița nr. 53, răspunzând invitației lansate de educatoarele grupei mari A, prof. Adina Fodor și Ramona Pușcaș. ...citeste


 

La Grădinița nr. 53 din Oradea

„Prietenii pompierilor”


Marți (5 aprilie 2011), în cadrul proiectului local „Prietenii noștri, pompierii”, preșcolarii grupelor pregătitoare de la Grădinița nr. 53 din Oradea, coordonate de prof. Munteanu Mirela, Jejeran Loredana, Carabiber Diana și Lipai Lavinia, au desfășurat acțiuni de informare preventivă....citeste


 

Educatoare: Enoiu Andreia, Grădinița nr. 53, Oradea

Importanța rolului familiei în formarea copilului


Cea mai mare responsabilitate a părinților este aceea de a le asigura copiilor un cămin plin de dragoste și de fericire. Simbolul vieții în familie îl reprezintă căminul, casa. Casa delimitează un spațiu al familie; ...citeste


 

Programul de mentorat la Grădinița nr. 53

Programul de reformă a educației timpurii în șapte module


Prof. Georgeta Druța și Mariana Dragoș, în calitate de formatori naționali, susțin cursuri de mentorat cu întreg personalul Grădiniței nr. 53 din Oradea, de la director la îngrijitoare......citeste


 

Grădinița nr. 53 din Oradea găzduiește

Concursul național „Primăvara în suflet de copil”


Grădinița nr. 53 din Oradea a organizat și găzduiește Concursul național de artă plastică pentru preșcolari, intitulat „Primăvara în suflet de copil”. ...citeste


 

Piticii-voinicii Grădiniței nr. 53 din Oradea au spus

Adio, grupă mică!


Sala de clasă a grupei mici de la Grădinița nr. 53 din Oradea s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru numărul mare de însoțitori ai prichindeilor, părinți, bunici, mătuși, unchi…, veniți să-i admire pe micii artiști. ...citeste


 

Luni, 15 septembrie, la Grădinița nr. 53

Deschiderea oficială a cursurilor


La Grădinița nr. 53 din Oradea, s-a încetățenit obiceiul ca în data de 15 septembrie, să se marcheze ziua începerii cursurilor, chiar dacă anul școlar a debutat la 1 septembrie....citeste


 

Dintre noutățile anului școlar la Grădinița nr. 53

“Prietenul meu, calculatorul!”


Noutățile anului școlar 2008-2009 la Grădinița nr. 53 din Oradea sunt legate de opționale și proiecte, trei opționale noi și permanentizarea unui proiect internațional cu grădinița din Apateu (Ungaria). ...citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021