Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Grădinițe | Grădinița nr. 54 Oradea

Mărțișorul, simbol al renașterii și al unui nou început

Expoziție de mărțișoare și felicitări la Grădinița Nr. 54


Cel mai cunoscut simbol al primăverii, Mărțișorul aduce în fiecare an bucurie atât celor care îl oferă, dar mai ales celor care îl primesc. ...citeste


 

Cei mai fericiți copii!... la Grădinița Nr. 54

Călătorie... ca-n povești, cu trenul lui Moș Crăciun


Sărbătorile de Crăciun sunt magice, iar spiritul lor plutește în aer....citeste


 

O vizită la firma ,,Sadelli” din Biharia

O aventură inedită în anotimpul ruginiu


Simfonia toamnei a început pentru copiii din grupa mare D ,,Clubul lui Mickey Mouse" de la Grădinița Nr. 54 Oradea, cu o experiență inedită!...citeste


 

La mulți ani, tati!

O zi specială și minunată la Leroy Merlin


Vineri,10 mai 2019, grupa mare B de la Grădinița Nr. 54,Oradea, îndrumați de doamnele educatoare Constantinescu Laura și Moisi Ana au marcat într-un mod deosebit Ziua Tăticilor. ...citeste


 

,,Banii sunt foarte valoroși și nu trebuie cheltuiți pe orice”

De la joc... la educație financiară!


,,Banii nu răsar din pământ și nu cresc în copaci! Banii se câștigă prin muncă!"...citeste


 

Proiectul local ,,Zâmbete frumoase, inimi luminoase”

Crăciun în suflet și din suflet de copil


E plăcut să primești daruri, dar e cu mult mai minunat atunci când dăruiești. Îndemnați de aceste gânduri, copiii din grupele mijlocie B - ed. Derban Florentina și Roman Anca și mare D - ed. Popa Ana și Ulici Sanda, de la Grădinița Nr. 54 din Oradea (director, prof. Ioana Ruge), au pregătit cu emoție și bucurie cadouri pentru copiii de la Grădinița din Rontău (educatoare, Morna Anca și Șerban Florina)....citeste


 

De la Grădinița Nr. 54

,,Pâinea rumenă, gustoasă/ De pe câmp, pe masa noastră”


Așa s-a numit proiectul grupei mari B, ,,Clubul lui Mickey Mouse", desfășurat în săptămâna 12 - 16 noiembrie 2018. ...citeste


 

Teacher s Testing Panel (4/5.10.2018)

A doua întâlnire


Nu este o modalitate mai bună de a sărbători Ziua Educației decât împreună cu profesori din toată Europa, argumentând și proiectând jocuri inovatoare pentru copiii și elevii noștri. ...citeste


 

De la Grădinița Nr. 54 la Caii din Vale

Adio, grupă mijlocie!


Într-o frumoasă zi de luni, 11 iunie 2018, grupa mijlocie B, Clubul lui Mickey Mouse, împreună cu doamnele educatoare au plecat în prima lor excursie, la Betfia, la Caii din Vale. ...citeste


 

La Grădinița Nr. 54 din Oradea

Petrecere la sfȃrṣit de an școlar


Copiii din grupa mică C a ,,Fluturașilor", alături de doamnele educatoare Pop Monica, Urdea Laura-Simona și doamna director Ruge Ioana, au petrecut o zi specială alături de îndrăgitul personaj ,,Spiderman"....citeste


 

La Grădinița Nr. 54 Oradea

Sărbătorim Centenarul plantând 100 de flori


Vineri, 18 mai 2018, la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54 Oradea, s-a desfășurat în cadrul programului ,,Școala altfel" o acțiune menită să marcheze Centenarul Marii Uniri din 1918....citeste


 

La Grădinița Nr. 54

La mulți ani, tăticule!


,,Mami, vreau să-mi spui ce ar vrea tati,/Azi e ziua lui, ce cadou să-i luăm?"...citeste


 

Sărbătorim sosirea primăverii si apropierea sărbătorilor pascale la Grădinița Nr. 54 Oradea

,,Prietenii Iepurașului de Paște”


Copiii de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54 din Oradea, grupa mijlocie B - „Clubul lui Mickey Mouse" au desfășurat luni, 26 martie 2018, sub îndrumarea doamnelor educatoare Moisi Ana & Leff Camelia și alături de doamna director, prof. Ruge Ioana și comisia de evaluare, activități foarte frumoase cu ocazia susținerii activității finale pentru gradul didactic I al doamnei Moisi Ana. ...citeste


 

La Grădinița Nr. 54, de 8 Martie

Te iubesc mult, iubită mamă!


Copiii de la Grădinița cu program prelungit Nr.54 din Oradea, grupa mare C ,,Albina Milie" au pregătit joi, 8 martie 2018, sub îndrumarea doamnelor educatoare Mateoc Claudia și Lazăr Lenuța, și alături de doamna director, prof. Ruge Ioana, o activitate deosebită, dată de prezența mămicilor în sala de grupă pentru a marca Ziua Internațională a Femeii....citeste


 

Vineri, la Grădinița Nr. 54 din Oradea, s-a desfășurat

Cercul pedagogic al educatoarelor de la secția maghiară


Vineri (17 noiembrie 2017), la Oradea, au avut loc cercurile pedagogice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar....citeste


 

Vineri, Cercul pedagogic la grădinițele 54 și 45

Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație


Vineri, 7 aprilie 2017, am participat la Cercul pedagogic al educatoarelor de la grupele mijlocii și mici, desfășurate la Grădinița Nr. 54, respectiv la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" din Oradea....citeste


 

S-a întâmplat la Grădiniţa Nr. 54

La mulţi ani, copilărie!


Familia este mediul în care copilul se formează şi devine. Grija pe care părinţii o au faţă de copiii lor şi iubirea cu care îi înconjoară îi defineşte mai târziu ca oameni....citeste


 

Organizator, Grădinița Nr. 54 din Oradea

Concursul „Tradiții de Paști în familia mea”


„Copilărie, numele tău e ... talent!” ...citeste


 

De la Grădinița Nr. 54

Spectacol ... altfel, pe scena de la Oradea Shopping City


Cadrele didactice de la Grădinița Nr. 54 Oradea implicate în proiectul „Familia în școala vieții” au surprins din nou părinții, propunând o activitate inedită. De fapt o altfel de serbare, un spectacol în care părinții au urcat pe scena de la Oradea Shopping City alături de copii. ...citeste


 

Joi, în Orășelul Copiilor

„Familia mea în concurs”


Activitatea de joi, 27 februarie 2014, desfășurată în Orășelul Copiilor din Oradea, se încadrează în calendarul activităților proiectului educativ interjudețean „Familia în școala vieții” care a fost lansat la G.P.P. Nr. 54 Oradea în luna decembrie 2013. ...citeste


 

Joi, la Grădinița Nr. 54 din Oradea

Lansarea proiectului interjudețean „Familia în școala vieții”


Cu o experiență câștigată în cadrul a patru proiecte (de patru tipuri: local, interjudețean, național și internațional), conducerea Grădiniței Nr. 54 din Oradea, director, profesor Eleonora Curtui, a lansat joi (12 decembrie 2013), un nou proiect interjudețean, intitulat „Familia în școala vieții”....citeste


 

Grădinița nr. 54 din Oradea

În parteneriat cu o grădiniță și universitate din Belgia


În această vară, la Grădinița nr. 54 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), s-a „revoluționat” (adică s-a schimbat) instalația de încălzire, au fost zugrăvite oficiile, băile, bucătăria și coridoarele, iar la învățământul special au fost zugrăvite și rașchetate și sălile de grupă....citeste


 

sâmbătă, 16 ianuarie 2021